۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۹۳۲۸۲
عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه:

لزوم حضور بیشتر روحانیون در جامعه / ضرورت مشارکت مردم در مدیریت مساجد

لزوم حضور بیشتر روحانیون در جامعه / ضرورت مشارکت مردم در مدیریت مساجد
کرمانشاه ـ رشیدی گفت: امروز باید روحانی و طلبه حضوری بیشتری در جامعه و بین مردم داشته باشد و همواره در رفع مشکلات هم از کمک و هم از مشورت مردم استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، محمد رشیدی در دیدار با امامان محله شهر کرمانشاه ضمن تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اظهار داشت: باید نگاه ما به مساجد به جزء نگاه دینی، نگاهی فرهنگی باشد.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه گفت: در این بین حضور شورآفرین مردم به ویژه جوانان تحصیل کرده در سطح مساجد محلات نقش بسیار مهمی در حل مشکلات دارد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از ویژگی های رسول اکرم (ص) این بود که در بدو ورود به هر شهری در ابتدا اقدام به ساخت مسجد می کردند و مسجد را مکانی برای انجام فرایض دینی، قضاوت، رفع مشکلات مومنین و... قرار می دادند، امروز هم باید مساجد کشور به ویژه استان کرمانشاه به شیوه زمان پیامبر مدیریت شوند.

رشیدی اظهار داشت: بخش اعظمی از مشکلات جامعه ما متاثر از ضعف فرهنگی است، به عینه در سفرها و دیدارهایی که در دوران نمایندگی مجلس تجربه کرده ام، این مشکلات را به خوبی شناسایی نموده ایم و در این میان باید گفت که روحانیون می توانند در رفع مشکلات فرهنگی جامعه بسیار تاثیرگذار باشند.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه گفت: امروز باید روحانی و طلبه حضوری بیشتری در جامعه و بین مردم داشته باشد و همواره در رفع مشکلات هم از کمک و هم از مشورت مردم استفاده کند، زیرا مردم زمانی که صحبت از تعامل دو سویه باشد می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال های اخیر شاهد کاهش محسوس بودجه در بخش فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی بوده ایم بنابراین همواره تلاش ها در کمیسیون فرهنگی مجلس این بوده است که طرح هایی برای تبلیغ دینی تصویب و به اطلاع دولت برسد./1400/پ210/

ارسال نظرات