۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۶۹۳۳۱۹
کتائب امام علی (ع) وابسته به الحشد الشعبی:

شورای امنیت از دخالتش در انتخابات عراق پرده برداشت

شورای امنیت از دخالتش در انتخابات عراق پرده برداشت
شبل الزیدی گفت: حمایت شورای امنیت از نتایج انتخابات عراق در حالی که هزاران شکایت از آن ثبت شده نشانه دخالت این نهاد بین المللی در بروز تقلب در انتخابات عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شبل الزیدی دبیر کل کتائب امام علی (ع) از گروه‌های وابسته به الحشد الشعبی گفت که حمایت بی سابقه شورای امنیت و نمایندگی آن از روند انتخابات در عراق قبل از حل و فصل درخواست‌های تجدید نظر در نتایج انتخابات، خود موید دستکاری و نقش مشکوک آن در انتخابات عراق است.

به گزارش موازین نیوز، الزیدی گفت: روز گذشته خواندیم و شنیدیم که شورای امنیت و هیات سازمان ملل حمایت آشکار و بی سابقه‌ای برای تایید شفافیت انتخابات داشته‌اند، قبل از اینکه به هزاران شکایت در خصوص نتایج این انتخابات رسیدگی شود و این، ما را متقاعد می‌کند که آن‌ها در انتخابات دستکاری کردند و یقین ما را نسبت به نقش مشکوک سازمان ملل در انتخابات عراق بیش‌تر می‌کند.

وی افزود: شورای امنیت ابزار غرب برای نابودی کشور‌ها و جنبش‌های آزادی‌خواه است، زیرا ماموریت آن مشروعیت بخشی و سلطه‌گری غرب بر کشور‌های جهان سوم از طریق قطعنامه‌ها و فعالیت‌های مشکوک آن است که نمونه آن موضع آن در قبال سرکوبگری اسرائیل علیه ملت فلسطین و ملت‌های یمن و سوریه است و محاصره ظالمانه‌ای که از ۱۳ سال پیش علیه عراق اعمال کرد و سپس به وجود سلاح کشتار جمعی اعتراف کرد و از همین رو کسانی که به شفافیت و بی طرفی انتخابات اعتقاد دارند، متوهم هستند.

اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر جاری (۱۸ مهرماه) برگزار شد، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند.

شماری از شهر‌های عراق نیز شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به این نتایج است و معترضان خواستار شمارش دستی کلیه آراء هستند؛ زیرا معتقدند که در شمارش الکترونیکی آراء، دستکاری صورت گرفته است.

شمارش آرا در انتخابات عراق به صورت الکترونیک انجام شد، اما کمیساریای عالی مستقل انتخابات در روز انتخابات نیز اعلام کرد به منظور اطمینان از نتایج شمارش الکترونیک، آراء برخی مراکز را به قید قرعه به صورت دستی شمارش خواهد کرد و با شمارش الکترونیکی آراء مقایسه خواهد کرد. پس از شمارش دستی آراء در این شعب اخذ رأی، کمیساریا از انطباق کامل شمارش آرای دستی و الکترونیکی خبر داد. امری که با اعتراض مجدد ائتلاف‌های سیاسی و طرفداران آن‌ها همراه شد.

برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تایید می‌کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات