۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۶۹۳۳۲۱
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:

واقعیت درگیری در منطقه تغییر کرده و اسرائیل و آمریکا تحمل آن را ندارند

واقعیت درگیری در منطقه تغییر کرده و اسرائیل و آمریکا تحمل آن را ندارند
هاشم صفی الدین در مراسمی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم از تغییر واقعیت درگیری در منطقه گفت و تصریح کرد: پیروزی‌هایی وجود دارند که رژیم اسرائیل و آمریکا تحمل آن را ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در مراسمی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت، امروز اوضاع تغییر کرده، واقعیت درگیری در منطقه و لبنان آن است که پیروزی‌ها و صحنه‌هایی وجود دارند که رژیم اسرائیل و آمریکا تحمل آن را ندارند و «موضع ما در این درگیری این است که مسؤولیت حضور در نبرد را بر عهده بگیریم».

وی ادامه داد: در مقابله با آمریکا، ضعف و آرامش ممنوع است، ما به قاعده دفاع و هجوم در آن واحد اعتقاد داریم تا این دشمن را در کشور و منطقه‌مان در هم بشکنیم. ما در صحنه رویارویی آماده‌ایم تا تمامی ادعاها، دروغ‌ها، فتنه‌ها و فریب مردم را باطل کنیم.

صفی‌الدین ادامه داد: حزب «القوات اللبنانیه» خود را در خدمت پروژه‌های دشمنان و تحقق اهداف فتنه و از هم گسیختگی کشور قرار داد. آمریکا و اسرائیل از مقابله رویارویی مستقیم می‌ترسند و خواهان فتنه‌اند. هر کسی در راستای خدمت به پروژه‌های آمریکا و اهداف سفارت آمریکا کار کند برای تخریب کشور و آینده آن کار کرده و این همان چیزی است که ما مخالف آن هستیم.

وی تأکید کرد: یکی می‌آید و امکاناتش را برای باز کردن درهای لبنان به روی پروژهای خارجی که هدف آنها تخریب لبنان است، باز می‌کند اگر این امکانات برای اصلاح و کمک و نجات خرج می‌شد حرف نمی‌زدیم اما این تیم خودش را "اسب تروا" برای خدمت به پروژه‌های ناپسند تبدیل کرده است.

صفی‌الدین افزود: این تیم خودش را برای ارائه افترا و گزارش‌های کذب به آمریکایی‌ها در خصوص شخصیت‌هایی که با آنها اختلاف نظر دارند، مجهز کرده است. ما می‌دانیم آنها ضد مقاومت هستند و توقع نداریم روزی با آن باشند اما آیا اختلافات سیاسی، کذب و افترا را توجیه می‌کند؟ اینها در نامه‌های فرستاده شده به سفارت آمریکا موجود است.

هواداران حزب‌الله و جنبش امل بیست و دوم مهرماه در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت به خیابان‌ها آمده‌ بودند و به شکل مسالمت‌آمیز تجمع خود را شکل دادند که به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند. نیروهای امنیتی لبنان تاکنون ۱۹ نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده‌اند، ۱۷ تن از آن‌ها لبنانی و دو تن دیگر از اتباع سوریه هستند. این تیراندازی‌ها، هفت شهید و شصت مجروح در پی داشت.

رد پای حزب القوات اللبنانیه به ریاست «سمیر جعجع» در این حادثه دیده شد و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود حزب القوات را بزرگترین تهدید برای مسیحی‌های لبنان خواند و گفت، هدف این حزب کشاندن لبنان به جنگ داخلی است.

هفته جاری منابع خبری لبنان از احضار سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیه به خاطر حوادث بیروت خبر دادند./۹۸۸/

منبع:العهد

ارسال نظرات