۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۹۳۳۳۳

برنامه هسته ای ایران در درجه اول نیازهای امنیتی اسرائیل

برنامه هسته ای ایران در درجه اول نیازهای امنیتی اسرائیل
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در دیدار با رئیس جمهور روسیه درباره نیاز‌های امنیتی خود و برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) پس از بازگشت از روسیه در جلسه کابینه در اراضی اشغالی گفت: «رئیس جمهور روسیه «گوشی شنوا» برای نیازهای امنیتی اسرائیل است. برنامه هسته ای ایران در درجه اول نیازهای امنیتی ماست.»

بنت افزود: «ما با روسیه به توافق های خوب و پایداری رسیدیم و درباره وضعیت پیشرفته برنامه هسته‌ای ایران که همه را نگران کرده نیز بحث کردیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «روسیه عملا همسایه اسرائیل در شمال است و بسیار مهم است که ما شرایط پیچیده و ظریف را به شیوه ای آرام و بدون نقص مدیریت کنیم.»

جمعه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سوچی روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

پوتین در این دیدار بر تلاش کشورش برای بازگشت سوریه به وضعیت با ثبات گذشته خود سخن گفت و اعلام کرد:  میان روسیه و اسرائیل برخی نقاط مشترک و فرصت همکاری به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم وجود دارد. در مقابل نفتالی بنت هم این دیدار را موقعیتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی بین دو طرف دانست.

همچنین پیشرفت برنامه های هسته ای ایران یکی از مباحث مهم بین دو طرف بود که بنت قبلا اشاره کرده بود با پوتین در این باره تبادل نظر خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات