۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۹۳۳۴۶
وزیر امور مذهبی پاکستان:

جمهوری اسلامی ایران همواره پیشگام اتحاد اسلامی بوده است

جمهوری اسلامی ایران همواره پیشگام اتحاد اسلامی بوده است
قادری پیروی از سنت اصیل پیامبر گرامی(ص) را عامل اتحاد بین مذاهب مختلف اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پیشگام اتحاد اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان در سخنانی سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) را به جهانیان تبریک و تهنیت گفت و ابراز داشت: پیروی از سنت اصیل پیامبر گرامی، عامل اتحاد بین مذاهب مختلف اسلامی خواهد بود.

وی نوجوانان و جوانان را به آگاهی از فرمایشات واقعی پیامبر گرامی(ص) و عمل به سیره ایشان تشویق کرد و اظهار داشت: آشنایی با شخصیت عظیم پیامبر گرامی اسلام(ص)، عامل تحول و دگرگونی در جامعه اسلامی است.

قادری با اشاره به این که یکی از سیره های حضرت محمد مصطفی(ص) پرهیز از اختلاف و تقویت اتحاد و همدلی با مردم است، تاکید کرد: پیامبر گرامی (ص) با اخلاق حسنه خود جهان عرب را عاشق خود کردند طوریکه از دشمنان خود نیز عیادت می کرد.

وی با بیان این که امروز یکی از وظایف مهم هر مسلمان و کشورهای اسلامی این است که منادی اتحاد بین مسلمین در جهان باشند، تصریح کرد: الحمد لله امسال نسبت به سالهای گذشته برنامه ها و مراسم هفته وحدت در پاکستان پررنگ تر برگزار شد و طرح دهه رحمت از سوی دولت ایالت پنجاب نیز طرح خوبی بوده است.

این روحانی پاکستانی با ابراز خرسندی از برگزاری کنفرانس رحمت اللعالمین، از برگزار کنندگان این کنفرانس تقدیر و تشکر کرد و گفت: این کنفرانس در زمینه ایجاد برادری، اتحاد و همدلی بین گروه‌ها و مذاهب مختلف اسلامی، به منظور تقویت فضای صلح و برادری، نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی تلاش های جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، درخصوص خنثی سازی توطئه‌های دشمنان اسلام را ستودنی خواند و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با پایه گذاری هفته وحدت از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول، اتحاد، اتفاق و وحدت در جامعه اسلامی را تقویت کردند.

قادری با تاکید به این جهان اسلام در وضع حساس سپری می کند و همه ما موظفیم که با هوشیاری کامل ملت و کشور را از بحران روبرو عبور دهیم، گفت: هرگز نگذاریم که دشمنان اسلام با ایجاد شکاف و اختلاف به اهداف شوم خود برسند./988/

ارسال نظرات