۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۹۳۴۹۸
امام جمعه شهرستان دالاهو عنوان کرد؛

شکل گیری گروهک های تروریستی نتیجه بی بصیرتی برخی از سران کشورهای اسلامی

شکل گیری گروهک های تروریستی نتیجه بی بصیرتی برخی از سران کشورهای اسلامی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: ادامه حیات گروهک های تروریستی در جهان اسلام نتیجه بی بصیرتی برخی از سران کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امروز در دیدار جمعی از اساتید حوزوی و طلاب اظهار داشت: از همان روزهای نخستین تشکیل حکومت اسلامی، افراد و گروه های مخالف رسالت پیامبر اکرم(ص) به صورت مستقیم و غیرمستقیم اقدامات خود علیه  نظام اسلامی را آغاز کردند و اکنون نیز شاهد فعالیت های بازماندگان همان گروه های صدر اسلام هستیم.

وی بیان کرد: امروز بسیاری از گروه های سرخورده از اسلام، با تشکیل نحله هایی برای خود و ایادیشان به دنبال ایجاد جبهه ای برای تقابل با اسلام هستند که نمونه بارز آن را می توان شکل گیری گروهک های  تروریستی در منطقه و جهان تحت عنوان گروه های اسلامگرا دانست.

امام جمعه شهرستان دالاهو در ادامه سخنان خود ابراز داشت: این گروه ها با پول و سلاح دشمنان مسلمین به مانند صهیونیسم، آمریکا و دیگر اربانشان به دنبال ایجاد به راه اندازی یک جنگ مذهبی بزرگ در جهان اسلام هستند.

این استاد حوزوی گفت: ادامه حیات این گروه های تروریستی که بنام اسلام و به کام دشمنان دست به هر جنایتی می زنند، در دستان مسلمین است، اگر بصیرت در جهان اسلام  جاری و ساری باشد که عمر کوتاهی برای آنان رقم زده ایم و بالعکس هم بی بصیرتی زمینه ظهور گروه های جدید و مخرب در بین مسلمین را تشدید خواهد کرد.

حجت الاسلام ساداتی با تأکید بر اینکه رفتار سیاسی برخی از کشورهای عربی در مسیر تضعیف جهان اسلام انجام می شود، گفت: وحدت زمانی در جهان اسلام به معنای اصلی خود محقق می شود که هیچ کشور اسلامی دست دوستی به سمت اسرائیل غاصب، آمریکا و دیگر دشمنان دراز نکند.

امام جمعه شهرستان دالاهو خاطرنشان کرد: مذاهب اسلامی شیعه و سنی مشترکات زیادی با هم دارند که استفاده و به کارگیری این اشتراکات تمام اختلاف نظرات را بین این برادران دینی از بین خواهد برد، لذا اینجاست که علمای دو مذهب باید وارد میدان شوند و در راستای تقریب بیشتر در جهان اسلام گام بردارند./1400/پ210/

ارسال نظرات