۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۹۳۵۰۲

توصیه های بهداشت جهانی برای دوز تقویت کننده

توصیه های بهداشت جهانی برای دوز تقویت کننده
گروه مشاوره استراتژیک متخصصان ایمن سازی تحت سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند برای دریافت دوز تقویت‌کننده افراد از واکسن‌هایی با فناوری مشابه آنچه که قبلاً دریافت کرده‌اند، استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، وانگ هوآکینگ، کارشناس ارشد برنامه ایمن‌سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین گفت: گروه مشاوره استراتژیک متخصصان ایمن سازی تحت سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند برای دریافت دز تقویت‌کننده افراد از واکسن‌هایی با فناوری مشابه آنچه که قبلاً دریافت کرده‌اند، استفاده کند.

مقامات بهداشتی چین با توجه به روند افزایشی شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ اظهار کردند: همه مناطق باید نظارت خود را افزایش داده و سفرها را نیز کنترل کنند.

چین در حال حاضر همین استراتژی را اتخاذ می‌کند؛ به عنوان مثال، اگر دو دوز اول یک واکسن غیرفعال باشد، دوز سوم نیز باید غیرفعال تزریق شود.

کارشناس ارشد برنامه ایمن‌سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین توضیح داد که توصیه‌ها در مورد استراتژی ترکیب و تطبیق برای دوز تقویت‌کننده - با استفاده از دزهایی با مسیرهای فنی مختلف به مطالعات و شواهد بیشتری بستگی دارد.

وی همچنین هشدار داد که واکسن کووید ۱۹ جایگزین واکسن آنفلوآنزا نیست و فاصله ۱۴ روزه بین تزریق دو دوز واکسن توصیه می‌شود.

ارسال نظرات