۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۹۳۵۵۵
حجت الاسلام قلی پور:

مسؤولان زمینه حضور گسترده مردم در حماسه ۱۳ آبان را فراهم کنند

مسؤولان زمینه حضور گسترده مردم در حماسه ۱۳ آبان را فراهم کنند
مازندران - امام جمعه بابلسر با اشاره به جنایت های آمریکا علیه ملت ایران گفت: شعار مرگ بر آمریکا تا ابد به عنوان یک شعار محوری باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم 13 آبان، گفت: سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یک روز بسیار مهم و تاریخ ساز در کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در اسلام ناب، هم ایمان به خدا باید تبلور یابد و هم نفی طاغوت بر آن متجلی باشد، ادامه داد: یکی از اصول مهمی که هر انسان در مسیر سعادت و کمال باید به آن توجه داشته باشد اصل مهم دشمن شناسی است، چون پیامبر گرامی اسلام ویژگی عاقل ترین انسان را دشمن شناسی به موقع و مخالفت با آن برشمرد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که آمریکا بزرگترین دشمن ملت ایران است، افزود: سرآغاز دشمنی این کشور جنایت کار با ملت بزرگ ایران از 28 مرداد 1342 است و تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به حادثه تاریخی 13 آبان در سال 57 خاطرنشان کرد: دانش آموزان در اعتراض به دخالت آمریکا در کشور به خیابان ها آمدند و در ادامه اعتراض خود در دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند و بسیاری نیز به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این بصیرت، حرکت انقلابی و به موقع دانش آموزان این روز را ماندگار کرد، گفت: همچنین دانشجویان پیرو خط امام راحل نیز در 13 آبان 58 توانستند لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنند که این حرکت یک انقلاب دیگر و آغاز حرکتی در راستای مقابله با طاغوت و شیطان بزرگ بود.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که امام راحل موجب بیداری و هوشیاری ملت های جهان به ویژه ملت ایران در برابر جنایت های آمریکای خبیث شدند، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به رهبری امام راحل و حضور مردم به پیروزی رسید، موجب خفت و خواری آمریکا در منطقه و جهان شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکای جنایت کار در طول چهار دهه اخیر با تحریم، تحدید و محاصره اقتصادی همه توان خود را به کار گرفت تا انقلاب اسلامی به اهداف خود دست پیدا نکند، گفت: امروز به برکت رهنمودهای ولی فقیه و هوشیاری و بصیرت ملت، ایران اسلامی به عنوان کشوری مقتدر در منطقه و جهان نقش آفرینی می کند.

وی با بیان این که 13 آبان برای ما یک روز حیاتی، تعیین کننده و سرنوشت ساز بوده است، افزود: ملت بزرگ ایران در چنین روزی انزجار خود را نسبت به اقدامات جنایت کارانه آمریکای خبیث اعلام می کنند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه جنایت های آمریکای خبیث را علیه ایران اسلامی فراموش نخواهند کرد، بیان داشت: شعار مرگ بر آمریکا تا ابد به عنوان یک شعار محوری باقی خواهد ماند و تا زمانی که این شعار بر زبان ملت ایران جاری باشد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز بیشتر خواهد شد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران در 13 آبان امسال محکم تر و قاطعانه تر خواهد بود، ادامه داد: مسؤولان باید با برنامه ریزی مناسب زمینه حضور گسترده مردم در این حماسه مهم را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم روز 13 آبان تصریح کرد: به طور حتم ملت ایران امسال نیز با عمل به توصیه های بهداشتی، مراسم سیزدهم آبان ماه را با اقتدار بیشتری برگزار خواهند کرد./950/پ210/

ارسال نظرات