۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۶۹۳۵۶۲

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود تجهیزات فوری پزشکی به غزه

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود تجهیزات فوری پزشکی به غزه
نیروی دریایی رژیم صهیونیستی قایق‌های فلسطینی را در سواحل غزه توقیف و از ورود تجهیزات پزشکی به این منطقه جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی قایق‌های ماهیگیری فلسطینی را توقیف و از ورود تجهیزات پزشکی و دارو‌های ضد کرونا به غزه جلوگیری کرد.

به گفته نزار عیاش، رئیس سندیکای صیادان فلسطین، دو قایق ماهیگیری متعلق به یک ماهیگیر فلسطینی امروز (چهارشنبه) از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی مصادره شد. عیاش خاطرنشان کرد که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی چراغ‌ها و سایر تجهیزات مورد استفاده ماهیگیری را نیز منهدم کرده است.

بر اساس گزارش انجمن ماهیگیران فلسطینی، حدود ۴ هزار ماهیگیر در بخش ماهیگیری غزه مشغول به کار هستند که مورد آزار و تهدید نیرو‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند.

اتحادیه کمیته‌های کشاورزی گزارش داد که تنها در سال گذشته، نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی حداقل ۳۲۰ بار به ماهیگیران فلسطینی در سواحل نوار غزه حمله کردند که این تعداد ۶۳ بار بیشتر از سال قبل بوده است. رژیم صهیونیستی همچنین در ماه اوت منطقه ماهیگیری غزه را به طور کلی به مدت ۱۶ روز تعطیل کرد.

در کنار آزار و اذیت ماهیگیران، این رژیم از ورود تجهیزات پزشکی و دارو‌های ضد کرونایی به غزه نیز جلوگیری می‌کند. ممنوعیت رژیم صهیونیستی در خصوص واردات تجهیزات پزشکی ضروری به غزه از سوی مرکز حقوق بشر المیزان محکوم شده است.

این گروه امروز (چهارشنبه) گفت که بیشتر تجهیزات پزشکی که اخیراً ممنوع شده اند برای اهداف تشخیصی از جمله آزمایش کووید-۱۹ و سایر بیماری‌ها مورد نیاز هستند.

مرکز المیزان تصریح کرد: مقامات اشغالگر صهیونیستی ده سال است که مانع ورود تجهیزات پزشکی فوری به بیمارستان‌های غزه شده اند. با این حال، ممنوعیت مداوم چنین تجهیزاتی وضعیت رو به وخامت بخش بهداشت در غزه را پیچیده و کار کادر پزشکی را دچار مشکل می‌کند.

اخیرا، صهیونیست‌ها واردات ۱۴ دستگاه اشعه ایکس را که نیاز فوری بیمارستان‌های غزه است، مسدود کرده است. از ۲۲ دستگاه موجود در غزه، ۸ دستگاه دیگر کار نمی‌کند. به دلیل ممنوعیت قطعات یدکی، تعمیر و نگهداری منظم نیز امکان پذیر نیست.

مرکز حقوق بشری المیزان فلسطین از جامعه بین المللی خواست که مسئولیت قانونی خود را بپذیرد و فوراً در خصوص این اقدامات ظالمانه اقدام کند./۹۸۸/

منبع:میدل ایست مانیتور

ارسال نظرات