۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۹۳۵۶۵

برنامه های ویژه سالروز ورود حضرت معصومه به قم

برنامه های ویژه سالروز ورود حضرت معصومه به قم
برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه ویژه سالروز ورود حضرت معصومه به قم و رحلت آن حضرت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه ویژه سالروز ورود حضرت معصومه به قم و رحلت آن حضرت اعلام شد.

همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه به شهر قم مراسم گل آرایی حرم حضرت معصومه عصر جمعه 7 آبان با گل آرایی ضریح مطهر، صحن ها و ایوان آیینه برگزار می شود.

همچنین مسیر عبور حضرت معصومه با کتیبه ها و روایات فاطمی فضاسازی می شود و گل باران هوایی در مسیر ورود حضرت معصومه به قم همزمان با سالروز ورود آن حضرت توسط بالگرد انجام می گیرد.

مراسم شب سالروز ورود با محفل شعر «قرار فاطمی» با حضور صابر خراسانی، هادی جانفدا، حمید برقعی، مجید تال، وحید قاسمی، حامد خاکی و همچنین سخنرانی حجت الاسلام بندانی نیشابوری و مداحی احمد واعظی جمعه 7 آبان بعد نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

مراسمی تحت عنوان «جشن همراهی» با اجرای گروه سرود، سخنرانی، مداحی و اهدای جوایز همراه با برگزاری در شبستان امام خمینی در 17 محله و بوستان در سطح شهر قم در نظر گرفته شده است.

طرح «هر محله، یک خادم» در خصوص پویش برگزاری مراسم شادی درسالروز ورود حضرت معصومه و اقامه عزا در سالروز رحلت آن حضرت به همراه آذین بندی محل سکونت ، برپایی ایستگاه صلواتی و... توسط خادمین کریمه اهل بیت در محله های خویش در نظر گرفته شده است.

از دیگر برنامه ویژه ایام ورود حضرت معصومه به قم تا زمان رحلت آن حضرت برگزاری محفل حضوری دختران بهشتی است که این محفل در سالروز یکسالگی کانال معصومانه ویژه دختران نوجوان 9 آبان ساعت 15 در صحن صاحب الزمان برگزار می شود.

مسابقه «سلام ای دختر موسی بن جعفر» نیز در فضای مجازی در سه مقطع کودک و نوجوان و عمومی به مناسبت این ایام در نظر گرفته شده است.

از برنامه های جالب توجه برپایی کارگاه خوشنویسی با موضوع القاب حضرت و با حضور خطاطان برجسته کشوری با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از 7 و 8 آبان ساعت 16 تا  20 در مقبره پروین اعتصامی است؛ همچنین در همین مقبره شب های شعر حرم مطهر با حضور شاعران استانی با موضوع «حضرت معصومه» از 7 تا 25 آبان بعد از نماز عشا برگزار می شود.

مراسم ویژه استقبال نمادین از ورود کاروان حضرت به قم نیز با حرکت خادمین و مردم ساعت 8:30 صبح جمعه 8 آبان از چهارراه معصومیه به سمت حرم مطهر در نظر گرفته شده که در ادامه آن در صحن امام رضا (ع) تجمع صورت می گیرد؛ این مراسم از شبکه استانی، پنج و سه سیما به صورت زنده پخش می شود.

ارسال نظرات