۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۶۹۳۵۷۶
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان:

عمل به آموزه های دینی بنیان خانواده را استحکام می بخشد

عمل به آموزه های دینی بنیان خانواده را استحکام می بخشد
لرستان - حجت الاسلام حقیان به نقش زوجین در حفظ و تحکیم بنیان خانواده تأکید کرد و گفت: زوجین باید به آموزه های دینی عمل کرده و کانون خانواده را از آسیب ها مصون بدارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام رضا حقیان، عصر امروز در نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع «جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در خانواده» در جمع طلاب استان که به میزبانی مدرسه علمیه معصومیه خرم اباد برگزار شد، گفت: زنان در تحکیم بنیان خانواده نقش بسزایی دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه زندگی مشترک اصول و فنون مهارتی خاصی دارد، افزود:  زوجین باید با مطالعه و گذشت تلاش کنند زمینه ایجاد مودت و دوستی را در خانواده ها فراهم کنند.

وی ادامه داد: زن و مرد زوجین باید در زندگی مشترک باید گذشت پیشه کنند و احترام متقابل بین زوجین، همکاری متقابل در انجام امورات زندگی و خوش اخلاقی رعایت شود.

حجت الاسلام حقیان بر ضرورت تلاش برای حفظ آرامش در محیط خانه تأکید و بیان کرد: نباید اجازه دهیم در زندگی آسایش وجود باشد، اما آرامش کمرنگ شود.

وی در ادامه عنوان داشت: در زندگی مشترک نباید با سرعت حرکت کرد، بلکه باید با دقت و گذشت و چشم پوشی از خطاهای طرف مقابل آرامش را به زندگی بازگردانیم .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان تأکید داشت: زن و مرد باید مهارت های همسرداری و فرزند آوری را کسب نموده و سپس اقدام به زندگی مشترک و فرزند آوری نمایند تا جلوی بسیاری از مشکلات در کانون خانواده ها گرفته شود.

حجت الاسلام حقیان عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی با محوریت ارتقای مهارت زوجین در زندگی مشترک تأکید کرد و گفت: آموزش مهارت ها به تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از ورود آسیب های اجتماعی به کانون خانواده مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: زوجین برای تحکیم بنیان خانواده باید به معروف های دینی عمل کرده و توجه داشته باشند و از منکرات دوری نمایند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات