۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۹۳۵۷۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تبیین ارزش های دینی و بیان مکارم اخلاق از رسالت‌های مبلغان است

تبیین ارزش های دینی و بیان مکارم اخلاق از رسالت‌های مبلغان است
لرستان - نماینده خبرگان به نقش طلاب و مبلغان در عرصه تبلیغی اشاره کرد وگفت: مبلغان با تبیین ارزش های دینی و بیان مکارم اخلاق به رشد و ارتقای دینی و فرهنگی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عصر امروز در نشست مجازی «راهبرد تأثیرگذاری حوزه علمیه خواهران در ارتقای اخلاق و معنویت آحاد جامعه» در جمع طلاب مدارس علمیه خواهران، اعضای اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ قرآنی لرستان و طلابی از خرم‌دره زنجان، مشکین شهر اردبیل، مراغه، میانه، سراب، بستان‌آباد آذربایجان شرقی و کرند غرب استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: الگوگیری و شناخت نبی مکرم اسلام و عمل به رسالت آن حضرت ضروری است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اهل‌ بیت(ع) راه نبوت را با سطحی عالمانه، معصومانه و بدون خطا به جامعه منعکس کرده اند، افزود: علما و روحانیت ادامه‌ دهنده مسیر نبوت هستند.

وی با بیان اینکه وقتی سخن از قرآن می شود توجه به سمت تلاوت می‌رود، ابراز داشت: روحانیت در کنار تلاوت باید آیات را مطابق زندگی بشر تفسیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی به اهمیت و نقش تبلیغی مبلغان اشاره کرد و گفت: مبلغان باید در تبیین و ترویج اخلاق کوشا باشند و بایسته های دینی و ارزش های دینی در جامعه و بین مردم تبیین شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم نقش تزکیه طلاب کم رنگ شود، چرا که مبلغان در ترویج مکارم اخلاقی نقشی مؤثر دارند.

وی بیان حکمت بر اساس قرآن و شرع را وظیفه دیگر روحانیت و مبلغان عنوان کرد و گفت: وظیفه مبلغان بیان حکمت ها در جامعه است چرا که عقل جامعه با حکمت آرایش پیدا می کند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات