۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۹۳۸۱۵
امام جمعه اندیکا در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله رئیسی چراغ امید را در دل مردم اندیکا روشن کرد

آیت الله رئیسی چراغ امید را در دل مردم اندیکا روشن کرد
خوزستان - حجت الاسلام موسوی گفت: در دوره‌های گذشته شاهد شکافی عمیق میان مردم و دولت بودیم، اما سفر اخیر آیت الله رئیسی به اندیکا نقش مؤثری در تقویت این ارتباط ایجاد کرد.
حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی، امام جمعه اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، پیرامون سفر اخیر آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور به این شهرستان بیان داشت: اصل سفر آیت الله رییسی به اندیکا مایه خیر، برکت و امید به آینده شد؛ ملاقات و دیدار چهره به چهره ساده و بی آلایش رییس جمهور با مردم بزرگترین دستاورد این سفر محسوب می‌شود.

امام جمعه اندیکا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برداشتن شکاف میان مردم و مسؤولان عنوان داشت: در دوره‌های گذشته شاهد شکافی عمیق میان مردم و دولت بودیم؛ سفر اخیر آیت الله رییسی به اندیکا نقش مؤثری در تقویت این ارتباط ایجاد کرد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آیت الله رییسی در این سفر بیان داشت که هر شب دل نگران مردم اندیکا بودم که در این فصل سرما چه می‌کنند و چه شرایطی دارند؛ در این سفر معاون اول دولت، رییس بنیاد مستضعفان، مدیر عامل بنیاد علوی و وزیر کشور رییس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

وی حضور و همراهی تعداد زیادی از مسؤولان دولتی و کشوری در اندیکا را نشان دهنده توجه خاص و ویژه دولت به مناطق محروم دانست و اظهار داشت: از جمله موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، این بود که افزون بر آسیب‌های ناشی از زلزله به محرومیت‌های باقی مانده منطقه از سال‌های گذشته توجه شود از جمله این محرومیت‌ها می‌توان به نبود بیمارستان، وجود ۴۰۰ کیلومتر راه‌های خاکی و صعب العبور، مشکل آب شرب در منطقه با وجود گذر ۱۰۰ کیلومتری رودخانه کارون از اندیکا، عدم وجود گاز خانگی در بخش مرکزی و چلو به عنوان کانون زلزله و ضعف چارت سازمانی دولتی و اداری اشاره داشت.

امام جمعه اندیکا در خصوص مصوبات و وعده‌های مسؤولان به مردم اندیکا گفت: آسفالت جاده دسترسی به روستای سرشط، راه اندازی ۲۰ خانه بهداشت و ۱ مرکز درمانی مجهز به سونوگرافی، رادیولوژی و امکانات درمانی دیگر تا پایان سال، اشتغال زایی برای ۵ هزار نفر توسط ستاد اجرایی فرمان امام در قالب ارائه تسهیلات کم بهره، بررسی وضعیت حق آبه اندیکا از رودخانه کارون و اتخاذ تصمیمات جدی در زمینه آب شرب و کشاورزی از جمله مصوبات این سفر بود.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: تقسیم ۲ هزار بسته غذایی از امروز توسط بنیاد مستضعفان، تخصیص ۱ هزار و ۵۰۰ لوازم خانگی به نیازمندان و آسیب دیدگان توسط بنیاد مستضعفان و خرید دستگاه سونوگرافی توسط بنیاد علوی از دیگر مصوبات این سفر بود.

وی در پایان صحبت‌های خود بیان داشت: در مجموع بنا شد که جلسه‌ای به اتفاق محمد مخبر، معاون اول دولت، فرماندار و امام جمعه اندیکا با حضور مدیران ارشد کشوری و وزیران مربوطه در تهران پیرامون زلزله و محرومیت‌های شهرستان برگزار شود تا به یاری خدا نتایج خوبی به دست آید. /۹۴۵۴۱/ت300/
ارسال نظرات