۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۹۳۹۷۴
صنعاء:

ملت لبنان بود که اولین شکست را به دشمن اسرائیلی وارد کرد

ملت لبنان بود که اولین شکست را به دشمن اسرائیلی وارد کرد
مقامات یمن اعلام کردند: این ملت لبنان بود که اولین شکست قاطع را به دشمن اسرائیلی وارد کرد و عرب واقعی کسی است که با آمریکا و اسرائیل مقابله می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مقامات یمنی بار دیگر حمایت خود را از لبنان و ملت آن در برابر تنش‌آفرینی‌های ریاض تاکید کردند.

محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: کشور، ملت و مقاومت لبنان قادر به رویارویی با هرگونه چالشی هستند.

وی افزود: باید یادآور شویم این ملت لبنان بود که اولین شکست قاطع را به دشمن اسرائیلی وارد کرد و عرب واقعی کسی است که با آمریکا و اسرائیل مقابله می‌کند، نه کسانی که اذناب آن‌ها می‌شوند و به صف آن‌ها ملحق می‌شوند و به ادعای دفاع از هویت عربی، امت اسلامی را هدف می‌گیرند.

هیات رئیسه پارلمان یمن هم امروز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما نارضایتی عمیق خود را از ناکامی جامعه بین المللی به رهبری سازمان ملل متحد در تحقق امید‌ها و آرزو‌های مردم یمن برای توقف تجاوز و رفع محاصره اعلام می‌کنیم.

در این بیانیه خطاب به گوترش آمده است: ما از شما می‌خواهیم از سر انسانیت، مسئولیت انسانی و اخلاقی خود را در قبال رنج مردم یمن به عهده بگیرید.

هیات رئیسه پارلمان یمن تاکید کرد: عربستان سعودی و امارات با پنهان کردن حقایق و بستن دهان‌ها به دنبال منزوی کردن یمن از محیط عربی و بین المللی پیرامون خود هستند تا جنایات بیش‌تری را علیه آن مرتکب شوند.

در این بیانیه ضمن تقدیر از موضوع شجاعانه جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان آمده است: ما در یمن همبستگی خود را با او در برابر اعمال و آزار و اذیت‌ها اعلام می‌کنیم.

هیات رئیسه پارلمان یمن خطاب به دبیر کل سازمان ملل گفت: ما از شما می‌خواهیم که به وظایف خود برای توقف استکبار و قلدری عربستان و امارات علیه یمن و لبنان و عدم دخالت در امور داخلی آن‌ها عمل کنید.

در این بیانیه آمده است: ما به رهبران سعودی و امارات یادآور می‌شویم که چگونه در برابر اهانت‌های ترامپ نسبت به آن‌ها سکوت اختیار کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم که برای توقف تجاوز، پایان محاصره تحمیلی و باز کردن بنادر و فرودگاه‌های یمن سریعا کار کنند. ما خواستار جلوگیری از توقیف کشتی‌های بارگیری شده با سوخت، غذا و دارو هستیم.

عربستان سعودی به بهانه اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان در انتقاد از جنگ یمن، سفیر خود را از بیروت فراخوانده و سفیر لبنان را اخراج کرده است./۹۸۸/

منبع: کانال تلگرامی المسیره

ارسال نظرات