۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۹۴۱۴۵
امام‌ جمعه ملبورن استرالیا:

آشنایی نسل جوان با  ادیان و مذاهب نیاز امروز جهان است

آشنایی نسل جوان با  ادیان و مذاهب نیاز امروز جهان است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی از خلاء آموزگار دینی بین جوانان جهان به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: جوانان سرمایه هر ملت اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام‌ جمعه ملبورن استرالیا در سخنانی گفت: یکی از نیازهای امروز جهان بشریت آشنایی جوانان با ادیان و مذاهب مختلف است.

وی با بیان این که آشنایی و رشد فکری نسل جوانان در خصوص مذهب و ادیان راه هدایت آنان را هموار می ‌کند، اظهار داشت: تمامی ادیان و مذاهب، طرز فکر مثبت و ترویج انسانیت را به پیروان دیگر مذاهب می آموزند.

این روحانی استرالیایی با اشاره به این که موفقیت در دین و اعمال دنیا، به خدمت صادقانه به خلق الله بستگی دارد، ابراز داشت: متأسفانه امروز به دلیل عدم توجه حاکمان و سران کشورها به مشکلات مردم و چالش های پیش روی جامعه، مشکلات انسان ها دو چندان شده است و مردم با چالش های شدید مانند بحران مالی مواجه شده اند.  

وی با تاکید به این که سوء مدیریت دولتمردان کشورها اثر منفی را بر جامعه خواهد گذاشت و اعمال منفی رشد پیدا خواهد کرد، از سران کشورهای اسلامی خواست: برای خروج کل جهان بویژه ملت های مسلمان از بحران مالی، سیاست های اقتصادی مناسب تدوین کنند تا زمینه رشد، رفاه و توسعه مردم در مناطق مخلتف جهان فراهم شود.

این فعال تقریب بین ادیان و مذاهب در کشور استرالیا خطاب به علما و رهبران دینی گفت: علمای مذاهب اسلامی و رهبران ادیان الهی در خصوص آشنایی نسل جوان با اصول دین و مذاهب به وظیفه خود عمل کنند و همچنین راه خروج از مشکلات توسعه، رفاه، اقتصادی و فرهنگی را به آنان بیاموزند.

وی با استناد به سخنان امام علی علیه السلام در خصوص جوان، اظهار داشت: امام علی علیه السلام در وصیت خود خطاب به امام حسن علیه السلام فرمودند: پسرم! بدان جز این نیست که قلب جوان مانند زمین خالی است هر چه در آن کاشته شود همان را می پذیرد.

این روحانی استرالیایی افزود: برای موضع گیری صحیح در برابر هر پدیده و هر مرحله از زندگی باید واقعیت آن را فهمید و به جوانان شناساند./988/

ارسال نظرات