۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۹۴۲۹۴

اعلام آمادگی حزب‌الله برای افزایش حضور میدانی در سوریه

اعلام آمادگی حزب‌الله برای افزایش حضور میدانی در سوریه
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه روابط دمشق و این جنبش بسیار خوب است، گفت که اگر واقعیت میدانی در سوریه نیازمند تعداد نیروهای بیشتری باشد، این نیاز برآورده خواهد شد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه (چهارشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه سوری «الاخباریه» به مسائل مختلفی پرداخت.

معاون دبیرکل حزب‌الله ابتدا به اقدامات آمریکا پرداخت و اظهار داشت: «تمام تلاش‌های آمریکا برای ساخت منطقه "خاورمیانه جدید" به شکست انجامیده است».

شیخ نعیم قاسم در ادامه به نبرد اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «عملیات "شمشیر قدس" یکی از عناوین پیروزی فلسطینیان بود».

این مقام حزب‌الله همچنین بیان کرد: «تمام راهکاری تجاوز به سوریه -آنطور که [دشمنان] انتظار داشتند- منجر به سقوط این کشور نشد».

وی همچنین با اشاره به تحولات یمن اضافه کرد: «پیروزی‌ها در یمن یکی پس از دیگری می‌آیند. واقعیت جدید در آینده از آن محور مقاومت است که نقش و توان اصلی را در آن خواهد داشت. آمریکا از سیاست‌های توسعه‌طلبانه و متجاوزانه خود دست برنداشته؛ اما مؤلفه‌های قدرت آن تضعیف شده است. تجاوزهای آمریکا بارها ناکام مانده‌اند؛ اما جنگ علیه سوریه هنوز تمام نشده است».

شیخ نعیم قاسم همچنین اظهار داشت: «حمله به پایگاه التنف (جنوب شرق سوریه) یک مسئله میدانی مرتبط با گروه‌های حاضر بود».

معاون دبیرکل حزب‌الله افزود: «این امکان وجود دارد که سوریه شاهد گشایش سیاسی بیشتری باشد. روابط میان حزب‌الله و سوریه بسیار عالی است. روابط ما با سوریه با خون، جانفشانی‌ها، مقاومت، آزادسازی، عزت و سربلندی غسل شده است. روابط حزب‌الله و سوریه تاکنون شاهد چنین سطحی نبوده است. تعداد زیادی از رزمندگان ما به لبنان بازگشته‌اند و تعدادی نیز که باقی مانده‌اند حضورشان مرتبط با واقعیت میدانی سوریه است؛ اگر واقعیت میدانی در سوریه نیازمند حضور بیشتر یا کمتر باشد، این صورت خواهد گرفت».

این مقام حزب‌الله همچنین بیان کرد: «برخی از لبنانی‌ها در راستای دستور آمریکا، اسرائیل و کسانی‌ که با آن‌ها همراه هستند، خواهان روابط با سوریه نیستند. برخی دیگر نیز به خاطر ترس از واکنش آمریکا محافظه‌کاری می‌کنند و زمانی هم که مسئله مربوط به واردات انرژی به لبنان از راه سوریه شد، افراد ترسو با موضع آمریکا مشکلی نداشتند».

شیخ نعیم قاسم همچنین تأکید کرد: «قرار محور مقاومت در حمایت از فلسطینیان تا آزادسازی کامل سرزمینشان هیچ تغییری نکرده است. فشارها علیه سوریه کاهش نیافته است بلکه آن‌ها از رویارویی با پایداری این کشور ناتوان شده‌اند»./۹۸۸/

ارسال نظرات