۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۹۴۴۴۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

روحیه استکبار ستیزی ملت ایران ریشه در دین و شریعت دارد

روحیه استکبار ستیزی ملت ایران ریشه در دین و شریعت دارد
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: روحیه استکبارستیزی ملت ایران به عنوان یک اصل اعتقادی و قرآنی و روایی و منطق و استدلال عقلی است که ریشه در دین و شریعت دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، گفت: استکبار ستیزی درهیچ زمانی به پایان نخواهد رسید و همیشه ادامه خواهد داشت و دیروز ۱۳ آبان در سالروز مبارزه با استکبارجهانی، خروش ملت ایران برعلیه استکبار جهانی در سراسرایران طنین اندازبود.

وی با اشاره به اینکه دشمنی و مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی صرفا سیاسی نیست که بتوان در مقابل آن کوتاه آمد، اظهار داشت: مبارزه ملت ایران با استکبارجهانی عاطفی و احساسی نیست که بتوان تاملی دوباره و تفکری جدید برایش داشت، بلکه روحیه استکبارسیتزی ملت ایران بعنوان یک اصل اعتقادی و قرآنی و روایی و منطق و استدلال عقلی است که ریشه در دین و شریعت دارد.

در ۱۳ آبان ۳ رخداد مهم در تاریخ مبارزات ملت ایران به ثبت رسیده است

آیت الله سلیمانی همچنین یوم الله ۱۳ آبان را یوم الله ملت ایران دانست و با بیان اینکه در ۱۳ آبان ۳ رخداد مهم در تاریخ مبارزات ملت ایران ثبت و ضبط شده است، ابراز داشت: مخالفت امام با کاپیتولاسیون در ۱۳ آبان سال ۴۲، راهپیمایی دانش آموزان در اعتراض به تعبید امام و شهادت دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۵۸ سه رخداد مهم در تاریخ مبارزات ملت ایران دریوم الله ۱۳ آبان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: طلاب جوان، دانش آموزان و دانشجویان غیرتمند وجوان ایرانی ۱۳ آبان را تبدیل به روزغیرت و همیت و دیانت جوانی کردند تا شاهد این سه رخ داد مهم در تاریخ مبارزات ملت ایران باشیم.

به گفته وی هر سه رخداد در ۱۳ آبان ضد استکباری بود و در این روز که نخست امام خمینی(ره) با پشتیبانی طلاب جوان در مقابل آمریکا ایستاد و سپس راهپیمایی دانش آموزان در اعتراض به تعبید امام و شهادت دانش آموزان و درادامه تسخیرلانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام سبب شد تا ۱۳ آبان در تاریخ ملت ایران به نام روز ملی مبارزه با استکبارجهانی نامگذاری شود.

مواضع ضد استکباری ایران با آمریکا به معنای مخالفت با مردم آمریکا نیست

آیت الله سلیمانی درادامه با تأکید براینکه مواضع ضد استکباری ایران با آمریکا به معنای مخالفت با مردم آمریکا نیست، یادآور شد: ملت ایران با مردم آمریکا که اکثریت آن‌ها تحت ظلم و ستم حاکمان آمریکا هستند دشمن نیست بلکه با دولت آمریکا و تفکراستکباری آمریکا مخالف است و با آن مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه تفکراستکباری همان تفکرمنافع مداری است که تنها با هدف قتل و غارت ثروت ملت‌های جهان است، اظهار داشت: ملت ایران با تفکر استکباری که آمریکا سردمدارچنین تفکری است مخالف است و با چنین تفکری مبارزه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲، حضور مستشاران نظامی آمریکایی در ایران و گرفتن حق توحش، طرح ماجرای کاپینولاسیون و رفتار تحقیرآمیر با دولت و ملت ایران، غارت منابع غنی ایران، عدم رشد استعدادها، پناهندگی به شاه، ممانعت درتحقق انقلاب اسلامی و جنایت و کشتار در ایران، طراحی کودتای نوژه و تحریک گرو‌ها و جریان‌های ضد انقلاب با هدف تجزیه ایران را بخشی ازمداخله و روحیه استکباری آمریکا در ایران دانست.

آیت الله سلیمانی حمله نظامی به طبس، بلوکه کردن دارایی‌های ایران، کمک نظامی و اطلاعاتی گسترده به رژیم عراق در دوران دفاع مقدس، ایجاد محدودیت‌ها و فشار‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به ایران در دوران حساس و بحرانی، تروریست خواندن ایران، مخالت با حقوق عمومی ایران، مخالفت با فناوری هسته ای، تجاوز به مرز‌های آبی ایران پاسخ دندان شکن سبزپوشان غیرتمند سپاه را بخش دیگری ازمداخلات و روحیه استکباری آمریکا اعلام کرد./۱۳۰۷/پ201/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات