۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۹۴۷۶۳

قم نیازمند قوانین ویژه است

قم نیازمند قوانین ویژه است
آیت الله سعیدی گفت: شهر مقدس قم حرم اهل‌بیت(ع) است و این حق طبیعی قم است که قوانین ویژه برای این شهر وجود داشته باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با استانداران قدیم و جدید قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه امام صادق علیه السلام سلام خدا را به اهل قم رساندند، اظهار کرد: قم از جهات مختلف ویژه است زیرا حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، آشیانه اهل بیت(ع) و مرکز حوزه علمیه شیعه است که وجود امام خمینی(ره) و مراجع تقلید از برکات حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه همانطور که قم در روایات ویژه دیده شده باید در نگاه مسئولان هم ویژه دیده شود، افزود: قم باید هم از نظر مسئولانی که در آن منصوب می شوند، هم از نظر امکانات و هم از نظر قوانین و مقررات ویژه باشد و این تفاوت باید احساس شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: همانطور که در حرم مطهر بانوی کرامت برای ورود قوانین ظاهری و معنوی وجود دارد شهر مقدس قم هم حرم اهل بیت(ع) است و این حق طبیعی قم است که باید قوانین ویژه برای این شهر وجود داشته باشد.

وی افزود: باید توجه کرد که افرادی که در قم برای مسئولیتی منصوب می شوند این نگاه ویژه را داشته باشند که خوشبختانه همینطور هم بوده و استاندار جدید هم که از بیت سیادت، شهادت، علم و تقوا است باید این مسیر رو به تعالی و کمال را پیش ببرد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: ما از مسئولان همان انتظاری را داریم که اهل بیت(ع) از شهر قم داشتند و مردم متدین قم هم توقع دارند که این شهر از نظر دینی ویژه باشد.

ارسال نظرات