۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۴۷۷۸
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان خبر داد؛

برگزاری دوره مقدماتی آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره

برگزاری دوره مقدماتی آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره
لرستان - حجت الاسلام شمسی فر گفت: دوره مقدماتی آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره در حوزه به مدت 120 ساعت برگزار می شود.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، از برگزاری دوره آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره خبر داد و بیان داشت: این دوره با هدف ارتقا سطح دانش و آگاهي مشاورین مدارس نسبت به موضوعات و مسائل روانشناختی و تربیتی اسلامی برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه برادران لرستان ايجاد مهارت هاي لازم جهت ارائه مشاوره و راهكارهاي درماني صحيح و اسلامی در مواجهه با مشکلات طلاب،  فهم ملاک های صحیح علمی، اسلامی در مسائل مختلف روانشناسی تربیتی، ايجاد زمينه ها و راهکارهای مناسب جهت پژوهش مسائل روانشناختی با رویکرد اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد وحدت رویه در روند مشاوره به طلاب، پیشگیری از آسیب های روانی و  آگاهی نسبت به ضرورت ارجاع به متخصص در زمینه آسیب های شدید روانی از دیگر اهداف برگزاری این دوره اموزشی است.

حجت الاسلام شمسی فر به ضرورت اعزام مشاور به مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: از بین شرکت کنندگان در این دوره، افرادی که موفق به گذراندن دوره شوند، به عنوان مشاور در مدارس علمیه جذب می شوند.

وی با اشاره به اینکه دوره مقدماتی آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره در قالب ۱۰عنوان از ۱۲ عنوان متناسب با نیاز استان ها برگزار می شود، خاطرنشان کرد: طلاب این دوره را به مدت ۱۲۰ ساعت می گذرانند.

حجت الاسلام شمسی فر بیان کرد: دانش پژوهان پس از گذراندن دوره مقدماتی و قبولی در مصاحبه عملی پایانی در دوره تکمیلی شرکت خواهند کرد./9451/ت310/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات