۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۹۴۸۵۸
حجت الاسلام سالاری عنوان کرد؛

فرهنگ و دین مکمل همدیگر هستند

فرهنگ و دین مکمل همدیگر هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: فرهنگ و دین به نوعی مکمل هم می باشند، لذا زمانی که جامعه در مباحث دینی رشد مناسبی داشته باشد، فرهنگ نیز در مسیر درست خود قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز به مناسبت هفته فرهنگ عمومی در دیدار با جمعی از روحانیون و مبلغین دینی استان کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های دشمنان جدای از تلاش برای از بین بردن انسجام در جهان اسلام، تضعیف بینان خانواده هاست.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: دشمن به خوبی می داند زمانی که بین اعضای خانواده ها روابط به سردی برود و یک دیوار بی اعتمادی، بی علاقگی و... حاکم شود، اجرای هر برنامه استکباری و اخلاق ستیزانه به راحتی قابل پیاده شدن است.

وی با اشاره به اینکه تزلزل تحکیم بنیان خانواده راه را برای ورود هرگونه ناهنجاری افزایش خواهد داد، بیان داشت: شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بسیاری به صورت 24 ساعته برای کشور ایران برنامه آن هم به صورت رایگان پخش می کنند که ماهیت این برنامه ها حول محور زیر سؤوال بردن اعتقادات مردم، افزایش رفتارهای غیراخلافی و دینی، ترغیب به خیانت و... می چرخد که این نشان دهنده ماهیت کامل برنامه های ماهواره ای دشمن علیه این ملت است.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود عنوان کرد: یکی از بارزترین این مسایل تبلیغ فرهنگ تک فرزندی در شبکه های ماهواره ای است، با نگاهی به سرانه فرزندآوری در کشور به عینه شاهد کاهش نرخ باروری درجامعه تا حد 1 درصد هستیم که این زنگ خطری برای آینده این مملکت می باشد.

این استاد اخلاق گفت: جنگ جمعیتی بهترین و کارآمدترین روش دشمن علیه ایران و دیگر کشورهای اسلامی است، جنگی که هیچ هزینه مالی، نظامی و انسانی برای دشمنان ندارد ولی در مقابل تاثیرات آن برای جهان اسلام از هزاران بمب اتم سنگین تر است.

حجت الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: در هفته فرهنگ عمومی قرار داریم، این هفته نباید از سوی مسؤولان و دولت نادیده گرفته شود، در این هفته دغدغه های فرهنگی کشور باید تشریح و برای آن راهکار مناسب تعریف شود، ولی با این وجود در مباحث فرهنگی شاهد نوعی انفعال در کشور هستیم که این امر بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به نفوذ تدریجی برخی از فرهنگ های بیگانه به کشور، عنوان داشت: به عینه می توان ورود و البته نهادینه شدن برخی از فرهنگ های منحط غربی به کشور را مشاهده کرد، اشاعه فرهنگ مرفه نشینی، ترویج فرهنگ تجرد، ترویج سبک پوشش غربی و... تنها گوشه از تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان علیه کشور است، لذا از متولیان امر می خواهیم که نسبت به این ناهنجاری ها بی تفاوت نباشند.

این استاد حوزوی گفت: امیدواریم که دولت سیزدهم نگاهی جامع، عملگرایانه و دلسوزانه به مباحث فرهنگی کشور داشته باشد، زیرا تزلزل فرهنگ این کشور مساوی است با از بین رفتن بسیاری از شعائر دینی و ملی در مملکت.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اهمیت فعالیت روحانیون و مبلغین دینی در تحکیم مبانی فرهنگی، عنوان داشت: فرهنگ و دین دو مقوله هستند که به نوعی مکمل هم می باشند، بنابراین زمانی در جامعه در مباحث دینی و شرعی رشد مناسبی داشته باشد، فرهنگ نیز در مسیر درست خود قرار می گیرد و بالعکس این موضوع هم صادق است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: روحانیون و مبلغین دینی باید در کنار تبلیغ دین، نسبت به بیان مباحث فرهنگی و تلاش برای فرهنگ سازی در مناطق دور افتاده همت داشته باشند زیرا مناطق دور از مرکز از نظر تهاجم فرهنگی بسیار آسیب پذیرتر هستند./1400/پ210/

ارسال نظرات