۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۹۴۹۶۵
به مناسبت هفته فرهنگی عمومی؛

خانه‌های عالم در دالاهو به ۳ باب رسید/ افتتاح خانه عالم روستای «سرچقا»

خانه‌های عالم در دالاهو به ۳ باب رسید/ افتتاح خانه عالم روستای «سرچقا»
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: به مناسبت هفته فرهنگ عمومی برنامه های خوبی در شهرستان دالاهو برگزار شد که یکی از این برنامه ها افتتاح خانه عالم روستای «سرچقا» بود.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: به مناسبت هفته شورای فرهنگ عمومی و نیز با حضور آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه چندین طرح فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان دالاهو تجهیز و افتتاح شد.

امام جمعه شهرستان دالاهو در ادامه بیان داشت: در سفر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به دالاهو از مسجد و خانه عالم روستای «چشمه سفید» این شهرستان بازدید به عمل آمد و مشکلات و کمبودهای این مکان مذهبی مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام ساداتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در تمام شهرستان دالاهو 3 خانه عالم داریم، تاکید کرد: در حال حاضر در  شهر «گهواره» یک خانه عالم، در روستاهی «گاودانه خور» نیز یک خانه عالم داشته ایم که با افتتاح خانه عالم جدید در روستای « سرچقا» تعداد این امکان فرهنگی ـ مذهبی به 3 باب خواهد رسید.

امام جمعه شهرستان دالاهو اضافه کرد: همچنین در هفته جاری مسجد قمر بنی هاشم (ع) روستای سرچقای شهرستان دالاهو تجهیز گردید و در کنار آن خانم عالم این روستا نیز به بهره برداری کامل رسید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ساخت این خانه عالم به همت دفتر امام جمعه شهرستان دالاهو صورت گرفته است، تصریح کرد: ان شاء الله به زودی روحانی مورد نظر در خانه عالم مسجد روستای «سرچقا» مستقر خواهد شد.

حجت الاسلام ساداتی گفت: یکی از مشکلات موجود در دالاهو مشکلات زیرساختی مورد نیاز برای استقرار روحانی در سطح شهرستان است که امیدواریم که این مهم با همت و تلاش متولیان امر به زودی محقق شود.

امام جمعه دالاهو با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد نماز جمعه این شهرستان بعد از 5 سال تعطیلی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روزهای گذشته اولین جلسه ستاد نماز جمعه دالاهو با حضور بیش از 80 نفر از مسؤولان، معتمدین و نیز فعالان مذهبی و فرهنگی این شهرستان برگزار گردید./1400/ت310/

ارسال نظرات