۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۹۴۹۸۷
آیت الله نوری همدانی:

علما به حوادث جهان اسلام حساس باشند/ ارتباط حوزه مشهد با قم تقویت شود

علما به حوادث جهان اسلام حساس باشند/ ارتباط حوزه مشهد با قم تقویت شود
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید حوزه ها به حوادث جهان اسلام حساس باشند، گفت: مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی ضمن بیان جایگاه ممتاز آستان مقدس حرم رضوی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در ایام کرونا اظهار داشت: بحمدلله با اقدامات موثر شما با رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی شاهد حضور مستمر زئران در حرم مطهر رضوی بودیم که این اقدام بسیار قابل تقدیر می باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: خدمت رسانی به زائران بسیار مهم است و باید از تمامی ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود تا زائران به بهترین شکل ممکن از فضای ملکوتی آستان قدس رضوی بهرمند شوند.

این مرجع تقلید ابراز کرد: مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از گذشته های دور یکی از مراکز نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و هست، لذا لازم است که ارتباط حوزه علمیه مشهد با قم تقویت شود و باید با استعدادیابی و بها دادن به طلاب مستعد شاهد باشیم ظرفیت های حوزه علمیه مشهد نیز همانند ظرفیت های حوزه علمیه قم شکوفا شود. امروز باید میان علمای حوزه های علمیه قم و مشهد ارتباط بیشتر ایجاد شود.

وی حساسيت علما و حوزه هاي علميه نسبت به جريانات جهان اسلام را ضروري دانست و گفت: اتفاقات اخير در سودان و جريان بحرين و اخيرا هم افغانستان تأسف بار است و مطمئن هستيم استكبار و صهيونسم و عربستان طراح و اجرا كننده آن هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقشه های استکبار جهانی علیه مسلمانان، بيان طرح تجميع اديان ابراهيمي براي خارج كردن بيت المقدس از دست مسلمانان را محكوم كرد و افزود: قدس پاره تن جهان اسلام و متعلق به همه مسلمانان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امیدواریم با بر طرف شدن این بیماری منحوس شاهد تشرف بدون محدودیت زائران حرم مقدس رضوی باشیم و بنده نیز توفیق زیارت حرم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را پیدا کنم.

ارسال نظرات