۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۹۵۱۳۷

نگرانی وزیر کشور از پیک ششم کرونا

نگرانی وزیر کشور از پیک ششم کرونا
وزیر کشور با بیان اینکه نگران پیک ششم هستیم، گفت:‌ ‌‌فکر نکنیم همه چیز عادی شده است بنابراین باید حساس باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم تکریم شهبازی استاندار سابق و معارفه عبدللهی استاندار جدید استان البرز با بیان اینکه امروز کشور نیازمند پیشرفت و توسعه همه جانبه است؛ گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از 42 سال همچنان در حال شکفتن است.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز در استان البرز پنج هزار و چند صد شهید ارزشمند داریم؛ گفت: شهدا میزبان واقعی هستند و دست یاری به سمتشان دراز می کنیم.

وزیر کشور با اشاره به این موضوع که استان البرز از استان های استراتژیک و ویژه کشور ایران عزیز اسلامی است؛ گفت: مسیر مواصلاتی و ارتباطی 14 استان کشور با البرز است و این نشان از اهمیت این استان در پیشرفت و توسعه کشور دارد.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مهم ترین موضوع استان البرز یعنی مساله مهاجرت بیش از 100 هزار نفر در سال، گفت: باید با کار و خلاقیت با محوریت روستاهای کشور، مهاجرت معکوس در کشور شکل گیرد.

وی در این خصوص گفت: واقعیت امر این است از روستاهای کشور روستاهایی مولد و با توان تولیدی بالا هستند اما وقتی همین روستائیان به شهر مهاجرت می کنند؛ چالش حاشیه نشینی در کلان شهرها ایجاد می شود.

وحیدی همچنین به ظرفیت‌های بزرگ توسعه ای استان البرز اشاره کرد و گفت: سرمایه انسانی، وجود صنایع متعدد و دانشگاه‌های با طراز علمی بالا مهم ترین ظرفیت استان است که باید این ظرفیت ها به زمینه ای برای تولید و اشتغال بیشتر در استان تبدیل شود.

وی در خصوص چالش‌های پیش روی استان هم گفت: مشکل کمبود آب یکی از مشکلات کشور و استان البرز  است و برای این موضوع برنامه های جدی و هدف‌دار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از پس اب ها و جلوگیری از چاههای غیرمجاز باید از سوی استاندار جدید پیگیری و مدیریت شود، تصریح کرد: استان البرز دارای  ظرفیت های بالای صنعتی، گردشگری و کشاورزی است.

‌وحیدی با تاکید بر توانمندی بالای استان البرز در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت در حوزه کلان اقتصادی و صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه ها هم استاندار جدید  برنامه های  جدی برای حرکت رو به جلوی استان تدبیر کند.

وزیر کشور در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه وحدت و همبستگی رمز قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نمونه بارز این امر همزیستی مسالمت امیز استان های کشور است.

وی در این خصوص تصریح کرد: البته دشمن تلاش می کند در استان البرز دغدغه امنیتی و حاشیه ای ایجاد کند و مانع از توسعه شود اما نیروهای نظامی و امنیتی با هوشیاری اجازه چنین توطئه هایی را نخواهند داد.

موضوع تحریم ها و تلاش برای اعمال فشارها به مردم از سوی دشمنان از دیگر محورهای مورد اشاره ‌وحیدی در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: مردم عزیز ایران اسلامی استوار هستند و بر آموزه‌ های  انقلابی خودشان پایبند هستند. مردم در پاسخ به تحریم ها به آیت الله رییسی به عنوان یک شخصیت انقلابی رای دادند.

‌وحیدی همچنین به موضوع اختلال در سامانه بنزین اشاره کرد و گفت: مجموعه دولت در مساله حمله سایبری به پمپ  بنزین ها هوشمندانه و مدیرانه عمل کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کسانی که دیروز کشور را وصل می کردند به رفع تحریم ها  امروز بعد از دو ماه می گویند چرا مشکلات را برطرف می کنند؛ گفت: گویا فراموش کردند تا دو ماه پیش در این کشور مسوول بودند.

وحیدی خاطرنشان کرد: امروز در بحث کرونا و تزریق واکسن جز کشورهای موفق هستیم اما باید با جدیت موضوع شروع پیک جدید را جدی بگیریم و اجازه شیوع این بیماری را در کشور ندهیم.

توجه به بهره وری در اقتصاد از دیگر موضوعات مورد اشاره دکتر وحیدی در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: بهره وری مهم ترین مساله اقتصادی کشور است و باید دراین خصوص برنامه های تحولی تدبیر کنیم و سهم بهره  وری را در اقتصاد ارتقا دهیم.در بحث تنظیم بازار قیمت اقلامی چون سیمان و فولاد یک چهارم شد؛ در برخی کالاهای دیگر مانند ارزاق عمومی هم مردم انتظار دارند.

وحیدی در بخش پایانی صحبت های خود با تاکید بر این موضوع که در انتخاب استاندارها به دنبال تفاهم حداکثری با نخبگان و مسوولان ارشد استانی هستیم؛ تصریح کرد: رویکرد وزارت کشور بر انتخاب بهترین هاست و در این مسیر تمام سعی و تلاش بر حضور توانمندترین افراد در مسند عالی استان کشور بوده است.

ارسال نظرات