۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۹۵۳۲۲
آیت الله فاضل لنکرانی:

حضرت معصومه ولی نعمت معنوی و علمی طلاب هستند

حضرت معصومه ولی نعمت معنوی و علمی طلاب هستند
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: ما طلبه‌ها باید بدانیم که ولی نعمت معنوی و علمی ما در قم حضرت معصومه (س) هستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز جانگداز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در پایان درس خارج اصول آیت الله فاضل لنکرانی مراسم سوگواری و عزاداری برگزار شد.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ده‌ها سال اختلاف بود در اینکه آیا تاریخ معینی برای وفات یا ولادت حضرت معصومه  هست یا نه؟ آقایان می‌گفتند دلیلی نداریم، به حسب دقت علمی هم همین طور است، الآن هم کسی نمی‌گوید دلیلی داریم بر اینکه تاریخ وفات یا تاریخ ولادت معین است. اما مرحوم والد ما در سوالی که تولیت آستانه از ایشان کرده بودند نوشتند بالاخره این حضرت یک روز ولادت و روز رحلت دارد، ما تاریخش را نمی‌دانیم، ما نباید دو روز را در طول سال یکی را به عنوان رحلت و یکی هم به عنوان تولد تعظیم و تکریم کنیم؟ این همه برکاتی که در این حوزه مقدسه است از برکت بی‌بی فاطمه معصومه(س) است، این همه در قرون متمادیه شیعه برکاتی که داشته به برکت این قبر مطهر بوده، لذا مرحوم والد ما این را نوشتند و از آن زمان این مسئله مطرح شد.

وی ادامه داد:  الآن شما ببینید قبل از آن شاید خیلی‌ها در جهان شیعه اطلاعی از این بارگاه نداشتند اما بعد از آن چقدر توجهات زیاد شد، در داخل کشور ما روز ولادت، روز رحلت، جلساتی گرفته می‌شود و برکاتی هم بر آن مترتب ش  و این یک وظیفه است که باید تکریم کنیم مخصوصاً ما طلبه‌ها باید بدانیم که ولی نعمت معنوی و علمی ما در قم حضرت معصومه(س) است.

ارسال نظرات