۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۵۳۴۶
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

ارتباط با جهان نباید زمینه آسیب به نسل های جوان و نوجوان شود

ارتباط با جهان نباید زمینه آسیب به نسل های جوان و نوجوان شود
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: کسی منکر ارتباط با جهانیان نیست ولی نباید این ارتباطات زمینه آسیب به نسل های جوان و نوجوان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه اظهار داشت: باید سبک زندگی خویش را با آموزه های قرآنی و دینی هماهنگ سازیم زیرا تنها با این روش است که می توان در برابر تهاجم فرهنگ های بیگانه در امان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اصلاح سبک زندگی همانند اصلاح فرهنگ جامعه است، گفت: فرهنگ بیگانه و غربی در این سالها به گونه ای در جامعه ما رسوخ کرده است که حتی بر نحوه خوراک ملت هم تاثیر گذاشته و بسیاری از سنت های دیرینه در این بخش دستخوش این تهاجم فرهنگی شده است.

امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از رواج سبک معماری غیرایرانی در ساخت و سازها، افزود: کسی منکر ارتباط با جهانیان نیست ولی نباید این ارتباطات زمینه آسیب به نسل های جوان و نوجوان شود زیرا اگر این روابط کنترل شده و با برنامه نباشد بسیاری از خرده فرهنگ های غربی وارد کشور می شوند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه زمان طولانی یکی از ویژگی های فرهنگ سازی در جامعه است، تاکید کرد: برای نهادینه سازی برخی امور فرهنگی نیازمند دهه ها فعالیت و البته انتظار هستیم که در کنار این امر باید همواره رسانه ها هم نقش آفرین و همراه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه در سال های اخیر برخی از مسایل باعث شده است که آمار ازدواج در کشور کاهش محسوسی داشته باشد که یکی از این رسوم اشتباه و دور از فرهنگ، مطرح شدن مهریه ها و جهیزیه های سنگین از سوی خانواده هاست و همین خود عاملی برای عدم رغبت جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده شده است./1400/

ارسال نظرات