۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۹۵۴۳۰
نجباء:

آمریکا به دنبال گرفتن پست نخست‌ وزیری از دست شیعیان است

آمریکا به دنبال گرفتن پست نخست‌ وزیری از دست شیعیان است
فراس الیاسر یکی از عضو دفتر سیاسی جنبش نجبای عراق در سخنانی در خصوص تلاش آمریکا برای گرفتن پست نخست وزیری از گروه‌های شیعه هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فراس الیاسر» عضو دفتر سیاسی جنبش نجبای عراق در سخنانی به وحدت گروه‌های شیعه تحت لوای «هیأت هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعه» پرداخت و گفت که این نهاد سیاسی پیش از انتخابات تشکیل شده بود.

به نوشته وبگاه براثا نیوز، او با بیان اینکه جریان صدر نیز همچنان عضو هیأت هماهنگی است، گفت که صدری‌ها پس از اینکه تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت نکنند، عضویت خود را در کارگروه مذکور به تعلیق در آوردند.

فراس الیاسر تأکید کرد که تشکیل هیأت هماهنگی نیرو‌های شیعه به دلیل اعتراض به نتیجه انتخابات نبود و پیش از آن تشکیل شده بود. او در این باره افزود: «هیأت هماهنگی پس از آن تشکیل شد که عادل عبدالمهدی از طریق اجرای یک طرح آمریکا مورد هدف قرار گرفت و حملات علیه او جنبه شخصی نداشت، بلکه پست نخست‌وزیری را هدف قرار داده بود.»

این عضو دفتر سیاسی جنبش نجباء سپس در خصوص تلاش آمریکا برای اینکه پست نخست‌وزیری دیگر در دست گروه‌های شیعه نباشد، هشدار داد.

این سخنان در حالی است که حاشیه‌های انتخابات پارلمانی دهم اکتبر در عراق هنوز ادامه دارد و بسیاری از گروه‌های شیعه معتقد به دستکاری گسترده در نتیجه آراء و دخالت برخی کشور‌های خارجی از جمله آمریکا و امارات در روند انتخابات هستند. با این وجود برخی رسانه‌های عراقی گزارش می‌دهند که در پی نشست اخیر نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی قضایی عراق با هیأت هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی»، از شدت تنش‌های سیاسی کاسته شده است و نیرو‌های حاضر در این هیأت در حال رایزنی با جریان صدر به منظور تشکیل یک دولت توافقی هستند./۹۸۸/

ارسال نظرات