۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۹۵۵۶۱
آیت الله نوری همدانی در دیدار سردار سلیمانی:

نگاه مستضعفان عالم به بسیج است/ برای حل مشکلات مردم قدم بردارید

نگاه مستضعفان عالم به بسیج است/ برای حل مشکلات مردم قدم بردارید
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: بسیج مستضعفین یعنی در مقابل استکبار ایستادن و ایستادگی درمقابل استکبار منحصر به ایران نیست؛ نگاه مستضعفان عالم به بسیج است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی صبح امروز پنج شنبه در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین گفت: خداوند به شما این توفیق را داده است که به برکت وجود شما یک جمعیتی در دنیای کنونی به این فکر بیفتند که منشأ برکتی باشند و اساساً شجره طیبه ای که أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا تمام این تعبیرات درباره بسیج اسلامی است که امام رضوان الله تعالی علیه این شجره طیبه را به وجود آورده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کار شما کار بسیار مهمی است، اظهار کرد: خداوند به شما توفیقی داده که این کار را به عهده بگیرید و به انجام برسانید. آنقدر کار شما در امر کردن به معروف و احیاء ارزش ها و مبارزه با منکرات مهم است که در نهج البلاغه در کلمات قصار امیرالمومنین (ع) می فرمایند تمام اعمال خوب در جنب امر به معروف مثل رطوبت آب دهان نسبت به دریای پهناور است.

وی در ادامه با اشاره به سوره مومن افزود: یک نفر در برابر فرعون با آن همه قدرت قیام کرد و نهی از منکر کرد و خداوند بزرگ برای قدردانی از این کار و نهی از منکر سوره ای به نام مومن نازل کرد، کار شما بسیار بسیار مهم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امیرالمومنین فرمودند کسی که زبان و دل و دستش نهی از منکر نکند، مرده است یعنی آن جمعیت زنده، جمعیتی هستند که در برابر منکر با دل و دست و زبان قیام کنند و اگر منکرات را ببیند و قدمی برندارد مرده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه ملت زنده از نظر قرآن ملتی است که در برابر منکر حساس باشد، خاطرنشان کرد: معروف یعنی کارهای شایسته و ارزش، به ارزش ها معروف می گویند و به ضد ارزش منکر گفته می شود، در دنیا هرچه از نظر اسلام ارزش دارد، معروف است و معروف دایره وسیعی هم دارد و کار شما معروف است.

وی با بیان روایتی که در آخر الزمان جای منکر و معروف عوض می شود و توجه به امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، یادآور شد: در روایتی دیگر پیامبر در محضر اصحابشان فرمودند خدایا دیدار برادرانم را برای من فراهم کن، سوال شد مگر ما برادران شما نیستیم، حضرت فرمودند شما اصحاب من می باشید، برادران من کسانی در آخرالزمان می باشند که امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اذعان کرد: کار شما در دو عرصه خلاصه می شود، اول عرصه جهاد که در 8 سال جنگ تحمیلی تابلوهای درخشانی را به وجود آوردید و عرصه دوم سازندگی است که احتیاج شدیدی امروز به این موضوع است. مردم از نظر معیشت ناراحتند و باید برای برطرف کردن معیشت مردم قدم به میدان گذارید.

وی با بیان اینکه امام راحل هدفشان از تاسیس بسیج، بسیج مستضعفین بود، اظهار کرد: بسیج مستضعفین یعنی در مقابل استکبار ایستادگی کردن و امروز کمک شما در مقابل استکبار منحصر به ایران نیست و نگاه کل مستضعفان عالم به شما بسیجیان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید در مقابل دنیا هوشیار و بیدار باشیم، ابراز کرد: آمریکا نقشه می کشد، عربستان پول می دهد و اسرائیل اجرا کننده است، باید در مقابل استکبار بیدار و بصیر بود.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: براساس روایتی حضرت مهدی (عج) ظهور نمی کند تا با یهود جنگید یعنی باید مقدمات را فراهم کرد و وظیفه شما فراهم کردن مقدمات ظهور است.

ارسال نظرات