۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۶۹۵۶۰۵

مراکز انتشاراتی قرآن و کتب دینی؛ غرفه‌های پربازدید نمایشگاه کتاب تونس

مراکز انتشاراتی قرآن و کتب دینی؛ غرفه‌های پربازدید نمایشگاه کتاب تونس
سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس امسال هم مانند دوره‌های گذشته در حالی برگزار شده است که مؤسسات انتشاراتی مختلفی از جمله لبنان، سوریه و عراق در آن حضور یافته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس امسال هم مانند دوره‌های گذشته در حالی برگزار شده است که مؤسسات انتشاراتی مختلفی از جمله لبنان، سوریه، مصر، عراق، ترکیه و موریتانی در آن حضور یافته‌اند۔

این نمایشگاه پذیرای بازدیدکنندگانی از گروه‌های سنی گوناگون است و مسئله جالب توجه حضور حداکثری بازدیدکنندگان در مراکز انتشاراتی دینی است که قرآن و کتب اسلامی عرضه کرده‌اند و غرفه‌های این مراکز با استقبال زیادی مواجه شده است.

در این گزارش که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تونس گرد‌آوری شده است، نگاهی خواهیم داشت به مراکز انتشاراتی فعال در زمینه چاپ قرآن و کتب دینی که در سی‌وششمین دوره نمایشگاه کتاب تونس حضور دارند.

سوریه

«دار الفجر الاسلامی» یکی از این مراکز است که از سوریه در این نمایشگاه حضور یافته و یکی از پربازدیدترین غرفه‌هاست و در حجم و اندازه‌های مختلف قرآن‌هایی را با قیمت‌های مناسب عرضه کرده و یکی از تخصصی‌ترین مراکز چاپ و نشر قرآن و علوم قرآنی است.

مرکز چاپ و نشر «دارالمعرفه» از سوریه از دیگر مراکز انتشاراتی قرآنی نمایشگاه تونس به شمار می‌آید که در زمینه چاپ مصاحف تجویدی(قرآن با قواعد تجوید) دفعالیتارد. «دارالخیر» متخصص در چاپ قرآن‌های فاخر و تابلوهای قرآنی و مرکز انتشاراتی «دارالتقوی» از مراکز فعال در چاپ کتب تاریخی اسلامی است و کمیته علمی تخصصی در زمینه پژوهش در کتب اسلامی دارد.
مصر

از مصر نیز مراکز انتشاراتی قرآنی و اسلامی در نمایشگاه تونس غرفه دارند؛ «دار الغوثانی» از آن جمله است که در زمینه انتشار پژوهش‌ها، مطالعات و پایان‌نامه‌های دانشگاهی تخصص و بر چاپ قرآن نظارت دارد و از نظر اهتمام به نسخ خطی اسلامی در جهان اسلام نیز فعالیت‌هایی انجام داده است.

«المصباح»(مکتبه المصباح) فعال در زمینه چاپ قرآن و پژوهش‌های قرآنی، «دار ابن کثیر»؛ مؤسسه تخصصی در نشر کتب تاریخی ـ اسلامی، پژوهش‌های علمی، دانشنامه‌های فقهی، تمدن اسلامی، کتب تفسیر و تاریخ اسلام، «دار اللؤلؤه»؛ نهادی تخصصی در نشر، چاپ و توزیع قرآن و کتب تفسیر، «دار الغد الجدید»؛ فعال در زمینه نشر کتب دینی، خطبه‌های ائمه جماعات و قرآن کریم و «دار الصحوه» از دیگر مراکز انتشاراتی مصری حاضر در این رویداد در حوزه دین و قرآن هستند.
لبنان

از لبنان نیز می‌توان «دار المحجه البیضاء»؛ مرکز تخصصی چاپ و نشر کتب اسلامی و عقیدتی، ادعیه، زیارت‌نامه و کتب اندیشه اسلامی و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و «دار الرساله ناشرون» فعال در زمینه چاپ کتب میراث اسلامی و قرآن و پژوهش‌های قرآنی را نام برد.
تونس

«دار الزیتونه للکتاب»، مؤسسه انتشاراتی فعال در حوزه انتشار کتب دینی، ادبی، فکری و چاپ و نشر قرآن در اندازه‌های مختلف و داستان‌های دینی برای کودکان و «دار الإمام المازری»؛ حامی چاپ کتب تخصصی و منشورات اسلامی و متولی نشر کتب علمی دینی و کتب دینی ترجمه شده نیز از کشور تونس در این نمایشگاه تولیدات خود را عرضه کرده‌اند.

«دار المالکیه»؛ مرکز انتشاراتی تخصصی در نشر کتب علمی دینی اهل سنت(مذهب مالکی) و کتب ادبی، «نومام»(مکتبه نومام) ویژه نشر و توزیع کتب ادبی و قرآن کریم، و «دار سحنون» مرکز ویژه نشر و توزیع کتب دینی، فکری و علمی از دیگر مراکز انتشاراتی تونس در این دوره از نمایشگاه به شمار می‌آیند.

یاد اوی می شود که این نمایشگاه از پنج‌شنبه، ۲۰ آبان‌ برابر با ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ افتتاح شده است و تا ۳۰ آبان(۲۱ نوامبر) ادامه دارد./۹۸۸/

ارسال نظرات