۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۹۵۶۳۶

تصویب پیش‌نویس قطعنامه «حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی»

تصویب پیش‌نویس قطعنامه «حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی»
۱۵۷ کشور به پیش نویس قطعنامه حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی رای دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه «حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی از جمله بیت المقدس شرقی و حاکمیت شهروندان عرب بر منابع طبیعی جولان اشغالی سوری» را تصویب کرد.

157 کشور به این پیش‌نویس رای مثبت داده و در مقابل آمریکا، رژیم صهیونیستی، کانادا، نایرو، میکرونزیا، جزایر مارشال و پائولا با آن مخالفت کرده و 14 کشور رای ندادند.

بر اساس این پیش‌نویس که کمیته مسائل اقتصادی و مالی سازمان ملل آن را تدوین کرده، تاکید شده است: اقدامات اسرائیل در ساخت دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری از جمله بیت المقدس نقض قوانین بین المللی است و مردم فلسطین را از منابع طبیعی‌شان محروم می کند.

در این پیش‌نویس از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به تصمیم صادره از دادگاه لاهه در غیر قانونی بودن ساخت دادگاه لاهه پایبند باشد.

در پیش‌نویس این قطعنامه همچنین بر درخواست پیشین شورای امنیت در قطعنامه 2334 در تمایز قائل شدن میان اراضی صهیونیستی و اراضی اشغالی فلسطین تاکید شده است.

در این پیش‌نویس همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته شد تا در نشست آتی گزارشی درباره اجرای این قطعنامه و سوء استفاده رژیم صهیونیستی از منابع طبیعی فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی ارائه دهد.

واکنش اسیران فلسطینی به شهادت «سامی العمور»

اسرای فلسطینی در اعتراض به شهادت اسیر «سامی العمور» در زندان رژیم صهیونیستی، یکی از بخش‌های زندان «عسقلان» را به آتش کشیدند.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که اوضاع در زندان عسقلان ملتهب شده و اسرا در تمامی بخش‌های این زندان اعلام عزای عمومی کرده و تمامی بخش‌ها را بسته‌اند و وعده‌های غذایی روز پنجشنبه را هم پس فرستادند.

جنبش اسرای فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیوه رفتار اداره زندان با اسیر العمور نشان می‌دهد که شهادت وی یک ترور و اعدام حقیقی بوده و این بیانگر ادامه سیاست اهمال پزشکی در حق اسرا در داخل زندان‌ها است.

جنبش اسرا عنوان کرد که رژیم صهیونیستی در جریان انتقال این اسیر فلسطینی به بیمارستان زندان صحرایی نفحه، او را بیش از 14 ساعت در راهرو نگه داشته بود و این دلیلی قاطع بر اوج جنایات این رژیم در حق این اسیر فلسطینی است.

از سوی دیگر «زاهر جبارین» روز پنجشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی مسئولیت تمامی پیامدهای شهادت اسیر سامی العامور و وضعیت سلامت 700 اسیر بیمار دیگر در زندان‌های رژیم صهیونیستی را متوجه این رژیم دانست و تاکید کرد که ادامه بازداشت این اسرا و در پیش گرفتن سیاست اهمال پزشکی در مورد آنان، به معنی محکوم کردن آنان به مرگ تدریجی است.

جبارین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی و سازمان زندان‌های این رژیم کارنامه سیاهی در زمینه جنایت علیه اسرای قهرمان فلسطینی دارد و این جنایات بازتاب روشن سیاست‌های هدفمندی است که این رژیم در حق اسرا در پیش گرفته است.

وی از تمامی نهادهای رسمی و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی خواست به مسئولیت‌های خود در قبال اسرای فلسطینی به ویژه اسرای بیمار عمل کرده و در تلاش برای آزادی آنان باشند.

آزمایش دو موشک جدید مقاومت فلسطین در دریا

مقاومت فلسطین روز گذشته در راستای آماده‌سازی خود برای جنگ‌های آینده و تقویت توان نظامی خود، دو موشک جدید را در دریا آزمایش کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که مقاومت فلسطین سال گذشته 160 موشک جدید را در آب‌های غزه آزمایش کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات