۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۶۹۵۶۷۳

اذعان کارشناس آمریکایی در افزایش توان سایبری ایران

اذعان کارشناس آمریکایی در افزایش توان سایبری ایران
یک کارشناس آمریکایی گفت ایران سالهاست که در حال افزایش توانایی سایبری خود برای بهره برداری از ضعف‌های آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه آمریکایی سی ان بی سی در گزارشی در واکنش به محکومیت دو هکر ایرانی، به نقل از یک کارشناس امنیت سایبری مدعی شد ایران سالهاست که در حال افزایش توانایی سایبری خود علیه آمریکاست.

روز پنجشنبه وزارت دادگستری آمریکا دو هکر ایرانی را به آنچه به ادعا تلاش برای ارعاب رأی دهنگان آمریکایی پیش از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خوانده بود، متهم کرد؛ تلاشی که به ادعای این مقامات شامل ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز و نیز اشاعه اطلاعات نادرست می‌شد.

حال شبکه آمریکایی سی ان بی سی در واکنش به این خبر، به نقل از «کوین ماندینا» (Kevin Mandia) مدیر عامل شرکت امنیت سایبری «مندیانت» (Mandiant) مدعی شد: موفقیت ایران در حوزه هکری تعجبی ندارد؛ چرا که این کشور سالهاست که در حال افزایش توانایی تهاجمی سایبری خود برای بهره برداری از ضعف‌های آمریکاست.

بر پایه گزارش سی ان بی سی، ایران به خوبی از چند مرحله اولیه تکامل سایبری عبور کرده است و به دفاع از دولت خود در فضای سایبری و هدف قراردادن دشمنان خود و تهدید‌های فوری می‌پردازد.

مدیر عامل شرکت امنیت سایبری «مندیانت» در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت: زمانی بود که ما به ایران پاسخ می‌دادیم. اما این برای ۱۴ سال پیش بود. به امروز بیایید. آن‌ها (ایرانی ها) امروز با کارایی فعالیت می‌کنند. آن‌ها با با بدافزار‌هایی کار می‌کنند که می‌تواند به روز رسانی شود. آن‌ها چارچوب‌هایی دارند که می‌تواند بدافزارهایشان را به سرعت به روز رسانی کند. این مسأله می‌تواند بسیار کارا باشد. آن‌ها همانطوری که آموخته اند، دفاع ما را هدف قرار می‌دهند و این به نوع ناامید کننده است.

این کارشناس آمریکایی حوزه امنیت سایبری با اذعان به توانایی‌های ایران در ادامه افزود: من دیده ام که کشور‌های بسیار مدرن از این توانایی برخوردار هستند که چارچوبی دارند که بتواند به این سرعت به روزرسانی شود و ایران نیز چنین چیزی را داراست.
گفتنی است پیش از این نیز اداره تحقیقات فدرال آمریکا مدعی شده بود یک گروه هکر وابسته به ایران به زیرساخت‌های حیاتی این کشور حمله سایبری داشتند.

مقام‌های سایبری در آمریکا و همچنین متحدان این کشور ازجمله استرالیا و انگلیس روزچهارشنبه مدعی شدند، گروهی «تحت حمایت» ایران به زیرساخت‌های حیاتی این کشور‌ها در زمینه بهداشت و حمل‌ونقل حمله سایبری کردند.

این ادعا از سوی نهاد‌های «پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی» (FBI)، «آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری آمریکا» (CISA)، «مرکز امنیت سایبری استرالیا» (ACSC) و «مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس» (NCSC مطرح شد. آن‌ها مدعی شدند که این گروه هکر‌ها از حملات باج‌افزاری نیز در برخی موارد استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات