۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۹۵۸۹۰
ائتلاف الفتح عراق:

اشغالگران آمریکایی به هیچ گونه تعهدی پایبند نیستند

اشغالگران آمریکایی به هیچ گونه تعهدی پایبند نیستند
علی الفتلاوی عضو ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد: اشغالگران آمریکایی به هیچ گونه تعهدی پایبند نیستند و تنها بهانه‌هایی مطرح می‌کنند تا بیشترین زمان ممکن را در عراق بمانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، علی الفتلاوی عضو ائتلاف الفتح گفت: واشنگتن تلاش می‌کند توجیه‌هایی برای تمدید حضور خود در عراق مطرح کند تا سال‌های بیشتری در این کشور بماند.

او از دولت عراق خواست از نقض تعهد‌ها و اقدامات تحریک آمیز نیرو‌های خارجی از جمله نیرو‌های ترکیه که مناطق گسترده‌ای را در شمال عراق اشغال کرده اند، جلوگیری کند.

الفتلاوی همچنین از گردان‌های مسلح مقاومت خواست برای بیرون راندن اشغالگران از کشور آمادگی کامل داشته باشند تا در صورت نیاز برای اجرای قانون تصویب شده در پارلمان عراق در زمینه اخراج نیرو‌های خارجی از کشور، تلاش‌های خود را به کار گیرند.

بر اساس توافق چندی پیش دولت عراق با دولت آمریکا نظامیان اشغالگر این کشور که به بهانه مبارزه با داعش خاک عراق را اشغال کرده و علی‎رغم تصویب قانون پارلمان عراق مبنی بر اخراج آن‌ها از این کشور، همچنان در عراق مانده‌اند، باید تا پایان سال جاری میلادی خاک این کشور را ترک کرده و تنها چند نیروی مستشاری در عراق باقی بماند./۹۸۸/

منبع: شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق

ارسال نظرات