۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۹۵۹۷۷
آخرین وضعیت طرح شناسایی ظرفیت‌های مساجد کشور؛

آمار طرح ملی آمایش مساجد از مرز 40 هزار گذشت

آمار طرح ملی آمایش مساجد از مرز 40 هزار گذشت
بر اساس آخرین آمار به دست آمده، تعداد مساجد ثبت شده در طرح ملی آمایش مساجد از مرز 40 هزار مسجد گذشت.

به گزارش خبرگزار رسا، بر اساس آخرین آمار به دست آمده تا تاریخ 29 آبان ماه، اطلاعات بیش از 46 هزار و 29 مسجد در طرح ملی آمایش مساجد به ثبت رسیده و استان خوزستان نیز با ثبت 3 هزار و 151 مسجد، بیشترین میزان مشارکت در این طرح را به خود اختصاص داده است.

استان‌های مازندران با 3 هزار و 121 ثبت، اصفهان با 3 هزار و 11 ثبت، کرمان با 3 هزار و 10 ثبت و فارس با 29 هزار و 64 ثبت، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کمترین میزان ثبت نیز تا کنون در استان قزوین بوده که رقم 302 مورد را به خود اختصاص داده اند.

از برنامه‌های مهمی که از ابتدای مهر در دستور کار بنیاد هدایت قرار گرفته و آن را همگام با مهرواره اوج پیش می‌برد، طرح آمایش مساجد کل کشور است. در این طرح قرار است اطلاعات و آمار کلیه مساجد کشور به صورت دقیق استقراء و ثبت شود.

در این طرح ثبت اطلاعات در خصوص ظرفیت‌های مسجد، امام مسجد و برخی ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به محله یا روستایی که مسجد در آن قرار گرفته انجام می‌شود.

در این آمایش مساجد فعال، مساجد دایر، مساجد تعطیل، مساجد نیاز به حضور و استقرار امام و مسائلی از این دست شناسایی می‌شوند.

اطلس فرهنگی اجتماعی مساجد خروجی این طرح خواهد بود که علاوه بر نکات ذکر شده سابق، فراوانی مساجد در پهنه جغرافیایی کشور را نیز نمایان خواهد کرد.

گفتنی است، بیش از 80 هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد و این نخستین باری است که اطلاعات دقیق، مستند و منسجمی از ظرفیت‌های مختلف مساجد گردآوری می‌شود.

ارسال نظرات