۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۹۶۰۱۹

کتاب تاریخ تشیع، به زبان اردو ترجمه و منتشر شد

کتاب تاریخ تشیع، به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
 کتاب تاریخ تشیع از آغاز تا پایان غیبت صغری اثر حجت الاسلام محرمی به همت انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زبان اردو ترجمه و در کشور هندوستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب تاریخ تشیع از آغاز تا پایان غیبت صغری اثر حجت الاسلام غلام حسن محرمی و به همت انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زبان اردو ترجمه در کشور هندوستان منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این اثر به ارائه دورنمایی از مراحل تشکیل و گذرگاه‌های تاریخی و انشعابات درونی شیعه پرداخته است.

این کتاب که مطالب آن در قالب هشت فصل سامان داده شده، مشتمل بر ۲۹ درس می‌باشد که در آن، فرقه شیعه را از ابعاد مختلف مورد شناسایی قرار داده است.

محورهای اصلی مطالب این اثر که گویای دامنه موضوعاتی است که نویسنده به آن‌ها پرداخته، به شرح ذیل می‌باشد: نگاهی گذرا به منابع، چگونگی پیدایش شیعه، ادوار تاریخی شیعه، قیام‌های شیعیان و علویان، گستره جغرافیای تشیع، انشعاب‌های داخلی تشیع، میراث علمی شیعه و نقش شاعران شیعه در توسعه تشیع. به باور نگارنده، تاریخ تشیع از تاریخ اسلام جدا نیست؛ چراکه تشیع ادامه اسلام نبوی به رهبری جانشینانی است که توسط پیامبر (صلی الله علیه وآله) به امت اسلامی معرفی شده‌اند.

کتاب مذکور توسط حجت الاسلام مولانا سید نسیم رضا آصف در ۳۵۳ صفحه به زبان اردو ترجمه گردیده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با همکاری انتشارات ولایت این کتاب را در ۱۰۰۰ نسخه در کشور هندوستان منتشر نموده است.

مخاطبان محترم برای دریافت حضوری کتاب مذکور می توانند به نشانی قم ـ بلوار جمهوری اسلامی ـ نبش کوچه ۶ مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) مراجعه و یا برای دریافت غیر حضوری با شماره تماس ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظرات