۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۹۶۰۲۱
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

تلاش می کنیم نشست امروز نتیجه مثبتی داشته باشد

تلاش می کنیم نشست امروز نتیجه مثبتی داشته باشد
گروسی در نشست مشترک با اسلامی گفت: دنبال این هستیم مذاکرات را با ایران ادامه دهیم که زمینه‌های مشترکی را پیدا کنیم و به نتیجه گیری مثبتی برسیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با اسلامی در نشست خبری مشترک شرکت کرد و به تشریح گفت‌وگوهایش با رییس سازمان انرژی اتمی پرداخت.

وی در این نشست خبری ضمن تشکر از اسلامی برای مهمان نوازی از وی در محل سازمان انرژی اتمی گفت: چند ماه پیش در سفرم به ایران با آقای اسلامی توافق کردیم که چند ماه دیگر برمی‌گردم بذای اینکه کار مشترکمان را درباره شفاف سازی را ادامه بدهیم و همچنین تداوم و تعمیق گفتگوها با دولت جدید ایران را و من افتخار دارم که تا چند ساعت دیگر با وزیر امور خارجه ایران دیدار کنم.

گروسی ادامه داد: صحبتها و گفتگوهای امروز فشرده بود و دنبال این هستیم که مذاکرات را ادامه دهیم با این نگاه که بتوانیم زمینه های مشترکی را پیدا کنیم.

مدیرکل آژانس افزود: موضوعاتی است که با آقای اسلامی بررسی می‌کنیم ولی هدفمان این بوده که چشم انداز برنامه هسته ای را به نحوی تعریف کنیم که با توجه به تغییرات اقلیمی بتواند به تولید انرژی های پاک کمک کنیم و آن را در اختیار همه بگذاریم. این موضوعی بود که چندی پیش در نشست گلاسکو به صورت مفصل درباره آن صحبت شد.

وی گفت: تلاشمان این است که نتیجه نشست امروز مثبت باشد.

ارسال نظرات