۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۹۶۰۴۸
نماینده ولی فقیه در سپاه:

تلاش برای تحقق عدالت، از مصادیق جهاد کبیر است

تلاش برای تحقق عدالت، از مصادیق جهاد کبیر است
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه یکی از مصادیق جهاد کبیر جهاد برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی مثل عدالت است گفت: عدالتی، عدالت است که بر محور ولایت باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب سلامی صبح امروز در همایش «روحانیت بسیجی علمداران بصیرت و مقاومت» که در سالن همایش دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه خاستگاه انقلاب حوزه است، گفت: ماندگارترین یادگار حضرت امام بسیج مردمی است، امام راحل فرمود این کار جز با هدایت الهی نبود و بسیج معجزه انقلاب است.

وی ادامه داد: امام تبدیل کننده تهدیدها به فرصت را با تاسیس بسیج به وجود آورد. بسیج یک نهاد کنار نهادهای دیگر نیست، یک فرهنگ حاکم و ریشه دار در فرهنگ علوی، فاطمی و عاشورایی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مولفه های اصلی فرهنگ بسیجی گذشت از همه هستی است، ابراز کرد: برای حفظ و زنده ماندن اسلام و دین خدا باید از همه هستی خود گذشت، اهل بیت علیهم السلام از وجود و هستی خود برای حفظ اسلام گذشتند، فرهنگ بسیجی نیز اینگونه باید باشد.

تابلوی بسیج شعار «انی احامی ابدا عن دینی» است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه بسیجی یک تابلو دارد و آن شعار انی احامی ابدا عن دینی است، خاطرنشان کرد: تمام شور و شعار ما این است که اگر دنیا مقابل دین بایستد، مقابل تمام دنیا می ایستیم و این همان چیزی است که امام راحل به جهانیان ابلاغ کرد.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم نقشه آینده انقلاب است، اذعان داشت: دشمن هر کاری بتواند  علیه انقلاب انجام می دهد چرا که انقلاب مرگ تدریجی استکبار و استعمار را رقم زده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بسیجی باید جایش در میدان جهاد تعریف شده باشد تصریح کرد: اصرار ما بر تشکیل بسیج اساتید و طلاب به همین خاطر است که میدان ها مشخص و تعریف شده باشد و هر بسیجی بر اساس وظیفه خود به موقع اقدام عملی کند.

قوام بسیج به روحیه جهادی است

وی با تاکید بر اینکه قوام بسیج به روحیه جهادی است، اظهار داشت: جهاد غیر از قتال و اعم از آن است. اگر دشمن عملیات نظامی کرد و صدامی را تحریک به جنگ بر علیه ما کند آن موقع جای قتال است اما جهاد همانند یک فرهنگ بسیجی ساری و جاری در نظام و زندگی ما است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه جریان جهاد در برابر تحریف جریان فکری صدها آیه دارد عنوان کرد: دشمن همواره در صدد ارائه فکر خود بوده و گاهی با جنگ و گاهی با وسیله های دیگر این کار را انجام داده است که با جهاد اصغر باید جلوی آن را گرفت اما در جنگ تغییر ذائقه ها و تحریف ها باید با جهاد کبیر که مصادیق فراوانی دارد در مقابل استکبار ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به این که تکیه به ظالم به شما عزت نمی‌دهند، بیان کرد: گفتمان و ادبیات مقاومت باید به خوبی تبیین شود و این کار یک جهاد است. آیا دانشمندان هسته ای و تهرانی مقدم ها در جهاد نبودند؛ این موارد باید در کشور و برای مردم تبیین شود.

کشور نیازمند جهاد آبادانی و سازندگی است

وی با اشاره به جهاد آبادانی و سازندگی خاطرنشان کرد: کشور نیازمند جهاد آبادانی و سازندگی است. جهاد قدرت و توانایی نیاز بنیادی انقلاب اسلامی است. امروز جبهه استکبار جرأت و جسارت تعرض به کشور اسلامی ایران را ندارد و این بازدارندگی به برکت قدرت در عرصه نظامی و انسانی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به جهاد خدمت‌رسانی ابراز داشت: امروز بزرگترین مبارزه با استکبار خدمت به مردم است چرا که استکبار می داند آنچه این نظام را سرپا نگه داشته به واسطه حضور مردم است لذا خدمت به این مردم بزرگترین مبارزه با استکبار است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق جهاد کبیر جهاد برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی مثل عدالت است تصریح کرد:  عدالتی، عدالت است که بر محور ولایت باشد نه عدالتی که در مقابل علی علیه السلام بایستد.

بسیج اساتید، امام بسیج طلاب و بسیج طلاب امام بسیج سایر اقشار است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در پایان با اشاره به جهاد تبیین و بصیرت افزایی و اینکه بسیج اساتید، امام بسیج طلاب و بسیج طلاب امام بسیج سایر اقشار است، خاطرنشان کرد: امروز دست بسیج در این عرصه به طرف حوزه هاست در این راه ابتدا رصد لازم است که بدانیم دشمن کجا را می‌خواهد بزند سپس اساتید بسیجی برنامه بدهند تا تبیین صورت بگیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
لطفا از قوه قصاییه مطالبه گر باشید
0
0