۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۹۶۱۳۶

شبکه ۵ تسلیم آسیب‌های تهران شد

شبکه ۵ تسلیم آسیب‌های تهران شد
حجت الاسلام پیشاهنگ با بیان اینکه نیاز باید برای رسیدن به مطلوب تعریف شود نه تسلیم شدن به شرایط موجود، گفت: مدیران شبکه تهران خود را تسلیم آسیب ها کردند.

حجت الاسلام پیشاهنگ معاونت طرح و برنامه ریزی و نظارت راهبردی خبرگزاری رسا در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا به مناسبت سالروز تاسیس شبکه 5 گفت: شبکه پنج که در 5 آذر به عنوان شبکه تهران تاسیس شد امروز آن با دیروزش بسیار متفاوت است و اگر بخواهیم یک بررسی نسبت به عملکرد این شبکه داشته باشیم باید به فراز و نشیب هایی که این شبکه گذرانده داشته باشیم.

وی افزود: زمان افتتاح این شبکه شعاری مبنی بر شبکه تهران شبکه پایتخت داشت، شبکه 5 اولین شبکه استانی ما بود و رسماً به این عنوان تاسیس شد و بنا بود نیازهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و در حوزه شهروندی مردم تهران تامین کند و سپس دیگر شبکه های استانی تاسیس شد.

معاونت طرح و برنامه ریزی و نظارت راهبردی خبرگزاری رسا با اشاره به تامین نیازهای شهری، اجتماعی، دینی و سیاسی استان تهران اظهار داشت: تعریفی در نگاه مدیران شبکه تهران و مدیران سازمان صدا و سیما همان موقع به وجود آمد که مردم تهران گویا نیازهایشان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و دینی متفاوت از سایر مردم ایران است، ما این را قبول داریم که شرایط تهران مقداری متفاوت است اما این به معنای تفاوت نیاز صرفاً نیست.

وی در ادامه افزود: نیاز باید برای رسیدن به مطلوب تعریف شود نه تسلیم شدن به شرایط موجود، مدیران صداسیما و شبکه 5 در زمان تاسیسش به جای اینکه بگویند مردم تهران اگر به لحاظ فرهنگی با سایر شهرها تفاوت دارند، این شبکه را به عنوان یک نیاز برای اصلاح آسیب های تهران تعریف کنند، خود و شبکه 5 را تسلیم آن آسیب ها کردند.

حجت الاسلام پیشاهنگ با بیان اینکه با این توجیه که مردم تهران برخی فرهنگ ها را برنمی تابند هنجار شکنی شد، اذعان کرد: شبکه 5 به عنوان شبکه پایتخت ها یک سری از هنجار ها را شکست و خطوط قرمزی را در سازمان صدا و سیما زیر پا گذاشت و از آن عبور کرد و به اصطلاح در برنامه سازی هنجار شکنی کرد. در شبکه 5 قالب های نویی ارائه شد اما این تمام ماجرا نبود و به لحاظ محتوایی هنجار شکنی شد.

معاونت طرح و برنامه ریزی و نظارت راهبردی خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: برنامه هایی که در شبکه تهران ساخته شد در شبکه تهران نماند و به شبکه های استانی و بلکه شبکه ملی رسید و هنجارشکنی ها به رسانه ملی و سایر استان ها کشانده شد و چه بسا به جای برطرف کردن آسیب ها خود تبدیل به آسیب جدی در رسانه ملی شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کشور را تهرانیزه کردند، اظهار کرد: اگر بالاترین آمار طلاق متعلق به تهران بود با تاسیس شبکه 5 در کل ایران این آسیب پخش شد، کشور به لحاظ فرهنگی تهرانیزه  به معنی گرفتار کردن در آسیب های تهران کردند.

حجت الاسلام پیشاهنگ با بیان اینکه باید برنامه های مطلوب و درجه یک استانی را باید در شبکه 5 تهران پخش می شد، تصریح کرد: کار شبکه های استانی حفظ هویت های استانی ما بود اما با پخش برنامه های شبکه 5 در شبکه های استانی کار کاملاً بالعکس شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذوالفقار نژاد
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
منطق تحول شبکه تهران در استیت جدیدی وارد چرخه های تجاری شد.
هنجار شکنی باعث نظامات تغییرات لابد منه شد.
0
0