۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۹۶۲۲۳
استاد حوزه مطرح کرد؛

حجاب، مسأله فردی یا عمومی؟

حجاب، مسأله فردی یا عمومی؟
سرکار خانم دریاباری گفت: حجاب، مسأله شخصی نیست که فرد بگوید من دلم می‌خواهد این‌جوری وارد قم شوم، یک بی حجاب فرهنگ سازی می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاطمه دریاباری استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب در قم گفت: حجاب یک مسأله همگانی است که همه اقشار و افراد در قبال آن مسؤولیت دارند.

فاطمه دریاباری با توجه قرآن و سیره اهل بیت به حفظ حجاب گفت: در هر مسئله‌ای باید به قرآن و اهل بیت مراجعه کنیم. در قرآن آیات متعددی در خصوص حفظ حجاب آمده است. همچنین سیره حضرت زهرا (س) ترجمه عملی و تفسیر عملی حجاب است.

وی با اشاره به اینکه مانتوهایی که الان در بازار موجودند نمایانگر پوشش کامل زن مسلمان نیست، افزود: اینکه امروز بگوییم مانتو حجاب کامل است این از نقشه‌های دشمن است. مانتوهایی که الان خانم‌ها به تن دارند اغلب کوتاه و مواردی هم بدون دکمه و جلو باز هستند و این حجاب نیست.

استاد حوزه ادامه داد: فردی که عمری چادر سرش کرده یک دفعه نمی‌توان چادر از سرش برداشت. در ابتدا می‌آیند مدل‌های مختلف چادر را به او نشان می‌دهند. چادر همان است که حضرت زهرا بر سر داشت تمام بدن را می‌پوشاند. مانتو و چادرهایی که الان به سبک جدید و مدل‌هایی که پوشش لازم را ندارند نه تنها بی چادری‌ها را چادری نکردند بلکه با حجاب‌های ما را هم بی حجاب کرده است.

حجاب، مسئله فردی یا عمومی؟/حرمت حرم اهل بیت حفظ شود

وی با اشاره به اینکه دشمن جهت از میان بردن حجاب در حال تلاش است، تصریح کرد: دشمن بیکار ننشسته است و در مبارزه با حجاب در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی هزینه می‌کند. چادر آنقدر مهم است که دشمن به تعداد چادرهای ما ناامید می‌شود. مأیوس می‌شود از اینکه بتواند در جامعه اسلامی نفوذ کند. وقتی چادری از سر خانمی برداشته می‌شود دشمن امیدوار می‌شود به اینکه بتواند در جامعه اسلامی ورود کند.

استاد جامعه الزهرا نقشه دشمن در مبارزه با حجاب را حذف اسلام دانست و گفت: مسئله فقط حجاب و چادر نیست دشمن با چادر کاری ندارد او با اسلام کار دارد. می‌خواهد از طریق حذف چادر اسلام را از بین ببرد. چراغ اسلام را خاموش کند. از چادر به عنوان وسیله‌ای جهت رسیدن به هدفش استفاده می‌کند. در حقیقت حمله‌اش به سمت اسلام و قرآن است. در جنگ نظامی که موفق نشد اما جهت مبارزه با فرهنگ حجاب می‌تواند موفق شود. همان‌طوری که در کشور اسپانیا و در آندلس توانست موفق شود.

دریاباری ضمن توجه مردم به نقشه‌های پلید دشمن تاکید کرد: وقتی فساد در جامعه زیاد شد, همان طوری که امام خمینی می‌فرماید از دامن زن مرد به معراج می‌رود وقتی زن در جامعه فاسد شد مردان هم فاسد می‌شوند. فاتحه دین هم خوانده می‌شود. لذا بی‌حجابی در سراسر کشور اسلامی ما آب در آسیاب دشمن ریختن و چراغ سبز به دشمن نشان دادن است. در واقع هر بی‌حجابی به دشمن کمک می‌کند تا بتواند زودتر اسلام را از بین ببرد. اما هر چادری که بر سر دختران و جوانان می‌گذاریم مخالفت با دشمن و حفظ دین اسلام و قرآن است.

وی با توجه به اینکه بی‌حجابی در شهر قم چندی است که به صورت معضل اجتماعی در آمده گفت: بی‌حجابی در تمام کشور اسلامی ما مضر دین اسلام است ولی در شهر قم ضررش بیشتر است. چون شهر قم به عنوان پایگاه کشور اسلامی است. می‌توان گفت این شهر به مانند نیروگاه برق عمل می‌کند. نیروگاه، برق را به اماکن دیگر می‌دهد اگر یک موقع دشمن برق اماکن دیگر را خاموش کرد نیروگاه برق را به آن اماکن می‌فرستد و جبران می‌کند اما یک وقت دشمن خود نیروگاه را بمباران می‌کند آن‌وقت برق همه اماکن خاموش می‌شود و اینجاست که دشمن موفق می‌شود و کل اماکن را به تصرف خود در می‌آورد.

حجاب، مسئله فردی یا عمومی؟/حرمت حرم اهل بیت حفظ شود

حرمت حرم اهل بیت حفظ شود

استاد دانشگاه در زمینه پیشروی بی حجابی رو به رشد در قم افزود: دشمن در قم جهت مبارزه با حجاب در حال تلاش است. قم امروز با ۱۰ سال پیش به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. حدود ۲۰ سال پیش هر کس می‌خواست وارد قم شود از همان ورودی شهر باید چادر سرش می‌کرد. کسی بدون چادر نمی‌توانست وارد قم شود. الان حدود چند سالی است به ویژه حدود یک ساله که هفته به هفته شایدم روز به روز به شکل عجیبی وضعیت حجاب در قم در حال تغییر می‌باشد. در گذشته در برخی خیابان‌ها بی چادری می‌دیدیم ولی الان در تمام محله‌ها ما بی حجاب می‌بینیم و این موفقیت دشمن و زنگ خطر است مخصوصاً در قم که شهر علم و اجتهاد و آشیانه اهل بیت است.

وی با اشاره به توجه اهل بیت به قم گفت: بر اساس فرمایش امام صادق «لنا حرم و هو قم» این جمله یعنی اینکه قم حرم اهل بیت و اهل آن مورد عنایت خاص هستند. مثل حرم امام حسین که امام در حرمش به زائران عنایت خاصی دارد. درست است هر جا باشیم و سلام به امام حسین دهیم عنایت می‌کند اما در حرم خودش عنایتشان خاص است. وقتی «لنا» ذکر می‌شود یعنی همه ائمه معصومین به قم عنایت دارند. چشم امید همه به این شهر دوخته شده است. لذا وظیفه ما قمی‌ها خیلی بیشتر می‌شود. حرمت هر امامزاده با متولی آن است. باید حرمت نگه داریم.

استاد حوزه علمیه ۲ راهکار مهم را جهت مبارزه با بی‌حجابی لازم دانست و تاکید کرد: کنترل ورودی‌های شهر و وارد عمل شدن مساجد و پایگاه‌های بسیج جهت مهار بی‌حجابی از راهکار لازم جهت مهار بی‌حجابی است. تمام قم حرم اهل بیت است نباید فقط درهای ورودی حرم را کنترل کرد. دروازه‌های ورود به شهر قم باید جهت مهار بی‌حجابی کنترل گردد. چطور جهت مبارزه با ویروس کرونا تمام دروازه‌های قم را کنترل کردیم و مواظب بودیم افراد مریض وارد استان نشوند تا آلوده نگردیم اینکه مربوط به جسم ما بود و دغدغه داشتیم و داریم اما چه ویروسی خطرناک‌تر از ورود یک بی حجاب در قم می‌تواند باشد؟

حجاب، مسئله فردی یا عمومی؟/حرمت حرم اهل بیت حفظ شود

حجاب یک مسئله اجتماعی و عمومی است

وی در جواب برخی که می‌گویند حجاب مسئله شخصی است افزود: حجاب مسئله شخصی نیست که فرد بگوید من دلم می‌خواهد این‌جوری وارد قم شوم. یک بی حجاب فرهنگ سازی می‌کند. حجاب یک مسئله اجتماعی است. فرد بی حجاب که وارد شهر می‌شود فرزند خردسالم که او را می‌بیند از همان دوران طفولیت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. آن‌وقت است که دیگر با بچه خردسال نمی‌شود از فلسفه حجاب صحبت کرد. او که متوجه این جور حرف‌ها نمی‌شود. ظاهر فرد بی حجاب را می‌بیند و می‌گوید مادر من نمی‌خواهم مثل شما چادر سر کنم. می‌خواهم موهایم را بیرون بگذارم. می‌خواهم به سبک این فرد بی حجاب لباس بپوشم. یک فرد بی حجاب حق ندارد شهرم را خراب کند. او نباید سبب شود دختران ما جوانان ما به سمت بی‌حجابی حرکت کنند. لذا باید دروازه‌های شهر کنترل شود.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه مساجد و پایگاه‌های بسیج جهت مهار بی‌حجابی باید وارد عمل شوند تاکید کرد: در هر محله مسجد و پایگاه بسیج وجود دارد باید احساس خطر کنند. افراد مسجدی و بسیجیان باید افراد بی حجاب و کسانی که لباس هنجار شکن می‌پوشند را شناسایی کنند و آنها را جمع آوری کنند. اجازه ندهند این افراد با پوشش نامناسب وارد کوچه و خیابان شوند. ما همه نسبت به هم مسؤولیت داریم. لذا هر مسجدی, هر پایگاه بسیجی و هر همسایه در هر محلی باید متوجه محله‌اش باشد. اگر هر محله پاکسازی شود کل شهر پاکسازی خواهد شد. همه ما باید جهت از میان بردن این وضعیت نابهنجار حرکت جهادی داشته باشیم.

فاطمه دریاباری وجود هر بی‌حجابی را نشانه بی حرمتی به حضرت زهرای اطهر دانست و افزود: ما جهت سیلی خوردن حضرت زهرا ناله می‌زنیم در واقع هر بی‌حجابی امروز سیلی به صورت حضرت زهرا (س) می‌زند. هر بی‌حجابی تازیانه به بدن حضرت زهرا (س) می‌زند. ما نباید راحت بنشینیم تا حرمت اهل بیت و حضرت زهرا شکسته شود. برای ظهور امام زمان دعا می‌کنیم و می‌گوئیم. "اللهم عجل لویک الفرج" هر بی‌حجابی در هر منطقه که باشد ظهور را به عقب می‌اندازد. اگر واقعاً دغدغه مند هستیم و به مادرمان علاقمند هستیم, اگر به دنبال ظهور حضرت هستیم باید جهت مبارزه با بی‌حجابی وارد عمل شویم.

ارسال نظرات