۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۹۶۲۵۲
حجت الاسلام علیزاده در گفت‌وگو با رسا:

روحانیت بسیجی باید منشأ تولید فکر و اندیشه باشد

روحانیت بسیجی باید منشأ تولید فکر و اندیشه باشد
حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه روحانیت بسیجی باید منشأ تولید فکر و اندیشه باشد، تداوم انقلاب اسلامی را از کارویژه های روحانیت و بسیج توصیف کرد.

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، معاون راهبردی سیاسی سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: حضرت امام(ره) در فرمان خودشان در تشکیل بسیج فرمودند بسیج حوزه و دانشگاه باید دست در دست هم داده و از انقلاب و اسلام دفاع داشته باشند و همچنین از اصول تغییر ناپذیر «نه شرقی و نه غربی»، استقلال نظام و از نفوذ ایادی بیگانه در حوزه و دانشگاه جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در شرایط فعلی از بسیج روحانیت توقع دارند در راستای انقلابی ماندن حوزه تلاش کند، اظهار داشت: یکی از نقش هایی که بسیج روحانیت ایفا می کند همین انقلابی ماندن روحانیت است و باید از این امر پشتیبانی کرده و تلاش کند در این مسیر باقی بماند.

این روحانی بسیجی تداوم انقلاب اسلامی را از کارویژه های روحانیت و بسیج توصیف کرد و ابراز داشت: عرصه های جدیدی هم وجود دارد که بسیج روحانیت و حوزه باید از آنها حمایت کند؛ مانند هدایت و رهبری اقشار مختلف بسیج که لازم است مورد حمایت قرار گیرد.

وی تأکید کرد: امروز شاهد هستیم که سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در سراسر کشور با نشاط فعالیت می کند و تلاش دارد آن سرزندگی که باید طلاب و روحانیون داشته باشند را محقق سازد و همچنین حمایت از نظام و ولایت، توانمندسازی طلاب و روحانیون، بصیرت افزایی نیز باید سرلوحه کار بسیج و روحانیون قرار گیرد.

حجت الاسلام علیزاده عنوان کرد: اگر بتوانیم کاری کنیم که رابطه روحانیت و مردم برقرار باشد کمک بزرگی به حوزه های علمیه کرده ایم، زیرا رسالت اصلی حوزه این است که در کنار مردم بوده و زبان مردم باشد.

وی با بیان اینکه روحانیت بسیجی باید منشأ تولید فکر و اندیشه باشد و سایر اقشار و آحاد مردم را رهبری کند، خاطرنشان کرد: اگر روحانیت بتواند به وظیفه الهی خودش یعنی ارشاد و تبلیغ عمل کند، برای مردم خدمت کرده است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: روحانیت بسیجی گام های خوبی برای تلاش در جهت جنبش نرم افزاری و تولید علم، تحول در علوم انسانی، تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداشته و طلاب و روحانیون بیش از پیش باید در این راستا تلاش کنند.

معاون راهبردی سیاسی سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور گفت: بسیج طلاب همگام با مدیران و مسؤولان و متولیان حوزه در حال فعالیت بوده و در خدمت روحانیت است و همچنین بخشی از هویت روحانیت بسیج است./ت302/

ارسال نظرات