۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۹۶۳۳۳

دلیل ترور محسن فخری‌زاده از زبان مقام روس

دلیل ترور محسن فخری‌زاده از زبان مقام روس
سیاست فشار حداکثری در رابطه با تهران و ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران، دلیل اول خودداری از اجرای پروتکل الحاقی عنوان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که کشورش انتظار دارد که ایران اجرای پروتکل الحاقی توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ازسربگیرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که کشورش انتظار دارد که ایران اجرای پروتکل الحاقی توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی را ازسربگیرد.

وی افزود: موضوع اجرای پروتکل الحاقی موافقت‌نامه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در مذاکرات وین بررسی شود.

این مقام روس ادامه داد: «همکاران در شورای حکام، ایران را به ازسرگیری اجرای مفاد پروتکل الحاقی وابسته به توافق با آژانس فرا می‌خوانند. سیاست فشار حداکثری در رابطه با تهران و ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران، دلیل اول خودداری از اجرای پروتکل الحاقی که شامل گسترش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران بود، عنوان می‌شود».

اولیانوف افزود : به طور کلی نباید این موضوع فراموش شود که موضوع پروتکل الحاقی باید طی مذاکرات وین در باره برجام، بررسی شود که مؤثرتر و سازنده‌تر خواهد بود.

ارسال نظرات