۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۹۶۳۶۳
دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه علمیه قم:

هوش مصنوعی تبلیغ دین را گسترده و تسهیل می کند

هوش مصنوعی تبلیغ دین را گسترده و تسهیل می کند
دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه علمیه قم گفت: با استفاده از هوش مصنوعی تبلیغ دین گسترده، تسهیل و تعمیق داده شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محمدرضا قاسمی دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه علمیه قم صبح امروز دردیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی که در معظم له برگزار شد، با اشاره به تحولات علم گفت: امروز تحولات علم پیچیده شده و مسیرهایی در راه ما بازکرده است که مواجه دین باید بر اساس این تحولات باشد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه به اصل موضوع مسیر فناوری های هوشمند و هوش مصنوعی شناخت پیدا کرده است، اظهار داشت: شناخت و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه علمیه به برکت تدابیر آیت الله اعرافی اشاعه پیدا کرده است.

دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه علمیه قم ابراز کرد: با استفاده از هوش مصنوعی تبلیغ دین گسترده، تسهیل و تعمیق داده شده و هوش مصنوعی ابزاری است که کار پژوهشگر دینی را تسهیل می کند.

قاسمی با اشاره به پروژه ناصرجامع فقیه خاطرنشان کرد: در سال 1397 با کمک مدیر حوزه های علمیه پروژه ناصر جامع فقیه آغاز به کار کرد و قرار بر این است که فضلا حوزه و دانشگاه ظرفیت این دانش را تبدیل به ابزاری برای تسهیل و گسترش دین اسلام کنند.

وی در پایان با اشاره به موتور جستجوی معنایی هوشمند تصریح کرد: اولین محصول موتور جستجوی معنایی هوشمند است و مسیری به عنوان گفتمان سازی باید سپری شود تا طلاب با این فضا آشنایی بیشتر پیدا کنند./پ202/

ارسال نظرات