۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۶۹۶۴۲۲
رییس جمهور پیش از عزیمت به ترکمنستان:

اولویت سیاست خارجی ارتقاء همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه است

اولویت سیاست خارجی ارتقاء همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه است
رییس جمهور گفت: حضور در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) می‌تواند در جهت توسعه همکاری‌های منطقه و نیز تحکیم روابط دو جانبه با کشورهای همسایه مؤثر باشد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شنبه شب پیش از عزیمت به ترکمنستان به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) درباره اهداف این سفر، اظهار داشت: این اجلاس با شعار «همراه هم باشیم برای آینده بهتر و آینده پیش‌رو» به ریاست ترکمنستان برگزار خواهد شد و اقدامات انجام شده در سازمان اکو مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی برای توسعه همکار‌ی‌ها برای آینده اتخاذ خواهد شد.

رییس جمهور با تأکید بر اولویت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه، اظهار داشت: معتقدیم ارتقاء همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی به نفع کشورهای منطقه است.

آیت الله رئیسی تأکید کرد: سیاست ارتباط با همسایگان از محورها و اولویت‌هایی است که همواره در جهت رشد و ارتقاء آن برنامه داشته و حرکت خواهیم کرد.

رییس جمهور افزود: در جریان این سفر همچنین دیدارهای دو جانبه‌ای با کشورهای شرکت‌کننده انجام خواهد گرفت.

آیت‌الله رئیسی دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور و مسئولین عالی رتبه ترکمنستان را از دیگر برنامه‌های سفر خود به این کشور دانست و گفت: ایران و ترکمنستان از ارتباطات همسایگی برخوردار هستند و در زمینه موضوعات مهمی از جمله گاز، ترانزیت و تبادلات تجاری بحث و گفت‌‌وگو خواهیم کرد.

ارسال نظرات