۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۹۶۴۵۰
حجت الاسلام والمسلمین حجتی:

حقوق نجومی برخی از مسؤولان نماد بارز اشرافی گری است

حقوق نجومی برخی از مسؤولان نماد بارز اشرافی گری است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: گرفتن حقوق نجومی توسط برخی از مدیران از مظاهر فساد داخلی و زیاده خواری است و به عنوان نماد اشرافی گری شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی در دیدار با جمعی از مدیران و مسؤولان دولتی کرمانشاه با اشاره به انتشار فیش های نجومی در کشور، اظهار داشت: پیگیری مسئله حقوق های نجومی از سال 95 جزو مطالبات رهبری بود که پیگیری نشد لذا باید قبل از اینکه دشمن ادعای عدالتخواهی داشته باشد باید این مسأله پیگیری می شد و خودمان مطالبه کنیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه تاکید کرد: این حقوق های نجومی کجا با شعار نظام برابری دارد؟ که کسی بیاید و حقوق و مزایایی را دریافت کند که اصلاً قابل قبول نیست و باید دانست که رهبری تأکید کرده اند این فیش های نجومی هجوم به ارزش های انقلاب ماننده مبارزه با فساد و برابری و عدالت است.

این عالم برجسته کرمانشاهی عنوان داشت: خوشبختانه اکثر مدیران این نظام پاکدستند و این مسئله شامل همه نمی شود و بی شک وقوع چنین مواردی دیدگاه مردم را به نظام اسلامی بد می کند به همین منظور بود که رهبر انقلاب امر کردند این جریان تبدیل به یک گفتمان مطالبه گری توسط نخبگان و دیگر افراد شود.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی ادامه داد: گرفتن حقوق نجومی توسط برخی از مدیران از مظاهر فساد داخلی و زیاده خواری است و به عنوان نماد اشرافی گری شناخته می شود، مواردی در این فیش ها عنوان شده بود و امتیازاتی برای آن ها در نظر گرفته شده بود که واقعا خجالت آور است و مشخص نیست این مسایل چطور لحاظ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مردمی که سالهاست در مناطق مختلف زندگی می کنند بدی آب و هوا شاملشان نمی شود؟ یا آن کولبران بدی آب و هوا را نمی فهمند؟ فقط برای یکسری افراد این مسئله وجود دارد؟ اگر قرار است حقوقی بنام بدی آب و هوا داده شود باید به مردمان آن مناطق که به خوبی در آن شرایط زیسته اند پرداخت شود.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی به دیگر مورد عنوان شده در فیش های نجومی به نام «محرومیت از تسهیلات زندگی» اشاره کرد و گفت: مثلا اینکه عده ای از محل زندگی خود دور می شوند و یکی دو روز در هتل های آنچنانی ساکن می شوند و برای همین 2 روز حقوق آنچنانی هم می گیرند، از تسهیلات زندگی محروم مانده اند!؟

امام جمعه موقت بیان داشت: نمونه همین مدیران را در مجموعه بارز کردستان دیده می شود که پروازی بوده و تنها 2 روز را در هتل گرانقیمت می گذرانند و حتی برای یک امضای ساده هم حاضر به حضور در مجموعه نیستند، چطور می توانند مدعی محروم ماندن از تسهیلات زندگی باشند؟

حجت الاسلام و المسلمین حجتی «جبران صرف وقت» را دیگر مورد عنوانی در فیش حقوق های نجومی دانست و بیان کرد: برای کدامین صرف وقت امتیاز در نظر گرفته شده؟ اگر همین مردم فقیر و پابرهنگان جامعه نبودند این افراد به کجا می خواستند برسند و وقت خود را کجاها صرف می کردند؟

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: «مزایای غیرنقدی» دیگر موردی بود که در حقوق های نجومی آمده بود که با نام «جیره آرد» مطرح شده است، موردی که واقعاً معلوم نیست چطوری چنین امتیازاتی را در نظر گرفته اند و حقوق های آنچنانی را برای آن ها لحاظ کرده اند!

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در ادامه با اشاره به سخنان متولیان امر که ادعا کرده بودند چنین شرکت هایی زیان ده هستند، تصریح کرد: برای این شرکت های زیان ده این میزان تشویقی و حقوق مزایا تعریف شده است؟

امام جمعه موقت کرمانشاه خطاب به دولت جدید عنوان کرد: دولت سیزدهم باید به این فیش های نجومی ورود کرده و نگذارد این روال ادامه پیدا کند، هرچند در این مدت دیدیم که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوبی با یکسری از این نجومی بگیران برخورد قانونی کرد، لذا این مسئله باید به عنوان یک پایش بزرگ در کشور پرداخته شود و هر مبلغ اضافه ای برگردد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی ورود قوه قضاییه و برخورد قانونی با تمامی این نجومی بگیران را مهم خواند و از نمایندگان مجلس هم درخواست اصلاح قانون و نظام اداری و استخدامی و ساختار معیوب اداری را داشت.

این عالم کرمانشاهی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله در این حوزه، آسیب به اعتماد مردم است بنابراین باید اعتماد مردم بازگردد مگر مردم و دیگر مسئولان خوابیده اند و کار نمی کنند که عده ای خاص این چنین حقوق های نجومی بگیرند؟!./1400/پ210/

ارسال نظرات