۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۹۶۵۱۴
آیت الله مدرسی مطرح کرد؛

عنایت ویژه شیخ مرتضی حائری به رهبری/ زمینه تبلیغ در کرج فراهم است

عنایت ویژه شیخ مرتضی حائری به رهبری/ زمینه تبلیغ در کرج فراهم است
البرز ـ آیت الله مدرسی ضمن بیان خاطره ای از عنایت ویژه شیخ مرتضی حائری به رهبر انقلاب، به معرفی فعالیت های مسجد جامع کرج پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، آیت الله سید محمود مدرسی، امام جماعت مسجد جامع کرج در دیدار حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل و جمعی از مسؤولان خبرگزاری رسا اظهار داشت: مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم 3 داماد داشت یکی مرحوم محقق داماد بود یکی آقا میرزا احمد حائری و یکی هم آقا میرزامحمد تویسرکانی که بنده نوه ایشان هستم.

امام جماعت مسجد جامع کرج با اشاره به اینکه مرحوم حاج آقا مرتضی حائری استاد حضرت آیت الله خامنه ای، دایی والده بنده هستند، گفت: بنده به طلاب می گویم هر وقت امام خامنه ای صبحت می کنند با دقت گوش کنید، ایشان هم با مطالعه و هم متفکر هستند و هم صفای مرحوم آیت الله حائری را دارند؛ مقام معظم رهبری محبوب بیت مرحوم حاج شیخ حائری می باشند.

عنایت ویژه شیخ مرتضی حائری به رهبری / زمینه کار فرهنگی در کرج فراوان است

آیت الله مدرسی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بنده و آقا شیخ حسن صافی، آقازاده حضرت آیت الله صافی و حاج خلیل پناهی اجتهادی و شیخ کریم جهرمی در حدود 16 سال شاگرد مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی بوده ایم.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشت: ما به همراه خانواده در سال 1328 از طرف مرحوم آیت الله بروجردی به قم رفتیم و در زمانی که با خانواده در قم بودیم، مرحوم آیت الله جندقی از روحانیون با فضل و سالک الی الله در این مسجد(مسجد جامع کرج) نماز می خواند.

امام جماعت مسجد جامع کرج تاکید کرد: اقامت خانواده ما در قم یکسال طول کشید و بعد از آن دوباره به کرج برگشتیم و در آن سال جمعیت کرج کمتر از 19 هزار نفر بود و الان در حدود 4 میلیون جمعیت در این کلانشهر ساکن هستند و الحمدالله تمام مردم این شهر با بنده کاملا آشنا می باشند و بنده به عنوان سومین نسل از خانواده خودم می باشم که در این شهر ساکن هستم.

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه حضور بنده در مسجد جامع کرج همیشگی است، افزود: بنده 3 وعده نماز یومیه را در مسجد با حضور مردم می خوانم و حتی 3 رکعت نماز نافله شب را هم در این مسجد می خوانم.

عنایت ویژه شیخ مرتضی حائری به رهبری / زمینه کار فرهنگی در کرج فراوان است

امام جماعت مسجد جامع کرج با اشاره به اینکه جوانان کرج چه پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب همواره پشتیبان اسلام و ولایت بوده اند، گفت: خوشبختانه جوانان بسیار خوبی در کرج داریم و در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی شهدای زیادی از این شهر تقدیم انقلاب گردید تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کرج می فرمایند: «کرج ایران کوچک است».

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه بسیاری از یاران شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر مدافعان حرم از جوانان کرجی هستند، عنوان کرد: یکی از افتخارات مردم کرج این است که بعد از دوران دفاع مقدس در جبهه های دفاع از اسلام و انقلاب همواره حضوری پرشور داشته اند.

وی با اشاره به اینکه مسجد جامع کرج از کانون های اصلی انقلاب بوده است، گفت: قبل از انقلاب پدرم و هیات امنا برنامه ریزی کرده بودند که بهترین و مشهورترین وعاظ همانند مرحوم فلسفی، مرحوم شجونی و شجاعی ها در این مسجد برای مردم سخنرانی داشته باشند و در حال حاضر هم قدیمی ترین هیات کرج، یعنی هیات حضرت علی اصغر(ع) متعلق به این مسجد می باشد.

امام جماعت مسجد جامع کرج با اشاره به اطعام فقرا در این مسجد، اظهار داشت: با کمک نیکوکاران و خیرین در تمام شب های جمعه برای فقرا اطعام داریم و همچنین کل ماه رمضان را افطاری می دهیم.

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه مردم کرج همیشه آماده فداکاری و پشتیبانی از نظام هستند، تصریح کرد: یکبار خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدم به ایشان عرض کردم که حضرت آقا، ما 100 هزار  بسیجی پا رکاب برای شما داریم و ایشان بسیار از این موضوع استقبال کردند.

این استاد درس خارج حوزه ادامه داد: در حال حاضر مدیریت تمامی مدارسه علمیه سطح کرج را برعهده دارم و به صورت مستمر به طلاب رسیدگی می کنم زیرا این کار را وظیفه خود می دانم و بدان عشق می ورزم.

عنایت ویژه شیخ مرتضی حائری به رهبری / زمینه کار فرهنگی در کرج فراوان است

زمینه کار فرهنگی در شهر کرج بسیار فراوان است

امام جماعت مسجد جامع کرج با اشاره به ضرورت حضور طلاب کرجی مقیم در قم در این شهر، گفت: همیشه به طلاب خودمان که در قم ساکن هستند می گویم که زمینه کار فرهنگی در شهر کرج بسیار فراوان است زیرا به عینه شاهد فعالیت بسیاری از ادیان و عرفان های کاذب در کرج هستیم.

آیت الله مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت مرحوم حاج شیخ حائری اشاره کرد و بیان داشت: خود حاج شیخ حائری و فرزندانشان در توحید بسیار قوی بودند، وقتی که روحیه ایشان توحیدی بود و خداوند را همه کاره عالم می دانستند، این امر در قلب امام خمینی و مرحوم گلپایگانی تاثیر داشت زیرا شیخ حائری در توحید، محبت به اهل بیت و به ویژه حضرت علی اصغر و... بسیار عجیب بودند.

وی تصریح کرد: مرحوم حاج شیخ حائری در زمان رضا شاه و به خاطر ناامنی که در قم بود در باغ های جمکران صبح تا عصر مباحث فقه و اصول می کردند.

امام جماعت مسجد جامع کرج عنوان کرد: هر وقت مشکلاتی برای حوزه علمیه پیش می آمد مرحوم شیخ حائری می فرمودند بروید بالای سر حرم حضرت معصومه روضه علی اصغر را بخوانید و زمانی که روضه خوان ها روضه می خواندند خدا بلا را از حوزه قم دور می کرد و ایشان می فرمودند که حضرت علی اصغر(ع) بسیار مظلوم بودند.

تعداد بازدید : 61

آیت الله مدرسی به خاطره ای از مرحوم شیخ حائری و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: زمانی که شیخ حائری در مسجد «عشق علی» قم درس می دادند گاهی 20 دقیقه دیر سر جلسه درس حضور پیدا می کردند و برخی از شاگردان از این وضعیت گله مندی می کردند و ایشان در  جواب این گله مندی ها می فرمودند «سیدعلی آقا» خیلی خوش فهم هستند و گاهی می دیدیم که آقای خامنه ای با آیت الله حائری از خانه بیرون می آمدند و فهمیدیم که آقای خامنه ای به صورت خصوصی پیش آیت الله حائری درس می خواندند./پ201/

ارسال نظرات