۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۹۶۵۴۰
گزارش؛

نگاهی به فعالیت‌های مدرسه علمیه امام خمینی تهران در ایام کرونایی

نگاهی به فعالیت‌های مدرسه علمیه امام خمینی تهران در ایام کرونایی
تهران ـ حوزه علمیه امام خمینی(ره) شعبه ۲ تنها تهران در تمام ایام شیوع بیماری کرونا با مجوز از استانداری و آیت الله اعرافی به صورت شبانه روزی فعال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شعبه ۲ تنها حوزه علمیه تهران در تمام ایام شیوع بیماری کرونا با مجوز از استانداری (به نمایندگی از ستاد ملی مقابله با کرونا) و شخص آیت الله اعرافی(به عنوان رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا) به صورت شبانه روزی فعال بوده و بدون تعطیلی کلاسهای درس و برنامه های روزانه، به کار خود ادامه داد.

این مدرسه علمیه که از سال ۱۳۹۷، با هدف تربیت طلبه فاضل و جهادی، زیر نظر آیت الله صدیقی، در محله ازگل تهران تاسیس شده است در روزهای شیوع ویروس کرونا ، با دستورالعملی خاص و کارشناسی شده دایر بوده و هست تا ضمن پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری در جمع طلاب، برنامه های علمی، مهارتی، تهذیبی و... در آن با حفظ کیفیت سابق و به صورت حضوری ادامه یابد.

از اهم اقدامات و برنامه‌ها در چهارچوب دستورالعمل خاص این حوزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. از ابتدای شیوع بیماری کرونا کلاسهای درس به بیرون از فضای داخلی مدرسه منتقل شده و دروس در محیط باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار گردید.(در روزهای سرد کلاسها در مسجد با سقف بلند و تهویه مناسب منتقل می گردد).

2. باز بودن پنجره حجره ها و روشن بودن سیستم تهویه هوا الزامی بوده و تجمعات متراکم طلاب در کلیه برنامه ها و فعالیت ها ممنوع است.

3. زدن ماسک در تمام ساعات تجمع طلاب و فعالیتها الزامی بوده و با نظارت مداوم کادر مدرسه، به کسانی که احیانا ماسک را پایین داده باشند تذکر داده میشود البته در فضای باز و فضاهای غیر متراکم که تهویه مناسب هوا دارد برای جلوگیری از کاهش اکسیژن خون نسبت به این موضوع سختگیری نمیگردد.

4. در تمام این ایام برای تعویض ماسک‌ها همیشه در مدسه بسته‌های ماسک فراهم بوده و به صورت مستمر به صورت رایگان به طلاب واحیانا مراجعه کنندگان بیرونی عرضه میگردد.

5. با توجه به تاثیر فوق العاده دمنوشهای مفید جهت پیشگیری از ابتلا به بیماریها از جمله آویشن، به توصیه اساتید طب سنتی این دمنوش هرشب بین طلاب توزیع می‌گردد.

6. نظر به تاثیر بسیار آب لیمو و عسل ولرم در حفظ و ارتقاء سیستم ایمنی بدن، به توصیه اساتید طب سنتی این نوشیدنی هر روز صبح پیش از صبحانه بین طلاب توزیع میشود.

7. داروی مجرب منسوب به امام کاظم علیه السلام هر ده روز یک بار به همه طلاب داده می شود.

8. طبق توصیه کادر درمان مواد شوینده با کیفیت در سرویسهای بهداشتی فراهم است و بر شستن مداوم دستها تاکید میشود، با این وجود اسپری ضدعفونی نیز در جای جای مدرسه وجود دارد.

9. در مدرسه اتاق‌هایی برای قرنطینه خالی گذاشته شده است تا طلاب با وجود کمترین علائم بیماری از جمع جدا و در قرنطینه قرار بگیرند.

10. مطابق توصیه های طب سنتی با دود اسفند و عنبر نصارا و ... هوای محیط ضدعفونی می گردد.

11. در اولین فرصت طبق زمان بندی وزارت بهداشت برای تزریق واکسن زمینه سازی شد و بر انجام این مهم در اسرع وقت تاکید شد.

این الگو در کنار واکسناسیون، الگوی خوبی برای بازگشایی های گسترده مدارس و دانشگاه های شبانه روزی در ایام شیوع انواع بیماری است و پیشنهاد میشود که در موارد مشابه مراکز آموزشی و تحصیلی شبانه روزی از این گونه اقدامات الگو برداری نمایند.

گفتنی است، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شعبه دو، بیش از 80 طلبه در پایه های اول تا چهارم مشغول تحصیل هستند و از جمله مزایای این مدرسه علمیه این است که در کنار برنامه های آموزشی و اهتمام به پایبندی طلاب به مباحثی همچون مباحثه و مسائل پژوهشی، برنامه های فرهنگی، بصیرتی، تهذیبی، اجتماعی و تفریحی نیز برای طلاب در نظر گرفته است./841/ت310/

ارسال نظرات