۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۹۶۵۴۹

ظهور گروه جدید مخالف اسلام مرتبط با اسرائیل در آفریقای جنوبی

ظهور گروه جدید مخالف اسلام مرتبط با اسرائیل در آفریقای جنوبی
اسلام هراسی به عنوان پدیده ای جهانی در بسیاری از نقاط اروپا و ایالات متحده به طور فزاینده ای تهدیدآمیز شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رژیم شهرک نشین-استعماری که به عنوان ابزاری سیاسی برای بی اعتبار کردن مبارزات آزادی فلسطین و همچنین جنبش همبستگی جهانی که برای تحریم اسراییل تحت پرچم بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل تلاش می کند، از هیچ تلاشی در تامین مالی و رهبری اسلام هراسان دریغ نکرده است.

و بسیاری از کسانی که ساده لوحانه بر این باور هستند که آفریقای جنوبی از دامن زدن عمدی و حساب شده نفرت، سوء ظن و بی اعتمادی توسط عوامل اسرائیلی مصون است، در اشتباه هستند.

آخرین افشاگری ها در یک پلت فرم رسانه ای یهودی Forward، اطلاعات شگفت‌انگیزی را در مورد نقش مخرب اسرائیل در تأمین مالی و ترویج گروه ها برای اهداف مختلف در دفاع از پروژه صهیونیستی ارائه می دهد.
گروه صهیونیستی مسیحی معروف به PJTN، "عدالت برای ملل "، از اهمیت ویژه ای برای آفریقای جنوبی برخوردار است.

این گروه که توسط لوری کاردوزا مور ، از حامیان سرسخت اسرائیل، رهبری می شود، در خارج از نشویل، ایالات متحده آمریکا مستقر است. این گروه نیروی محرکه ای بود که در آوریل 2015، باعث شد تنسی به اولین ایالتی تبدیل شود که قطعنامه ای در محکومیت جنبش انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS ) تصویب کرد و با موفقیت، سایر ایالت ها را نیز ترغیب کرد تا قوانینی را بر علیه این جنبش تصویب کنند.

PJTN همچنین به عنوان گروهی شناخته می شود که از لایحه جدیدی حمایت می کند که به دنبال تغییر قوانین حقوق مدنی تنسی است تا یهودی ستیزی را به گونه ای تعریف کند که صهیونیسم ستیزی را نیز در بر گیرد.

با این حال، با توجه به اینکه موسس و رئیس این گروه، لوری کاردوزا مور، به خاطر لفاظی‌های اسلام‌هراسانه و فتنه انگیزش شناخته می‌شود، حامیان حقوق بشر و صلح طلبان در آفریقای جنوبی به دقت اقدامات او را زیر نظر دارند.

اقدامات این گروه تحولاتی نگران کننده است که مسئولان امر، به ویژه کمیسیون حقوق بشر (HRC )، باید نظارت بر آن را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

افشاگری‌های صورت گرفته در گزارش Forward نشان می‌دهد که مرکز حقوقی فقر جنوبی (SPLC ) آمریکا این گروه تحت حمایت مالی اسرائیل را در فهرست گروه‌های متعصب اسلام ستیز (در کنار KKK و نازی‌ها) قرار داده است. این کار بعداً توسط آمازون دنبال شد که این گروه را از برنامه کمک های خیریه خود به عنوان بخشی از پاکسازی سازمان های افراطی حذف کرد.

نکته بسیار عجیب دیگر این بود که با وجود این سابقه، اسرائیل پرداخت 40000 دلاری در 8 ژانویه 2020 به "لوری کاردوزا مور" با موضوع "پشتیبانی از سازمان PJTN برای برگزاری رویداد: ارتباط کتاب مقدس مشترک ما با سرزمین مقدس" را تایید کرد.

ارتباط آفریقای جنوبی که در مالکیت عمومی است و توسط Forward تأیید شده است این است که PJTN رویدادهایی با همین عنوان را در نوامبر 2019 در کلیساهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون میزبانی کرده است.

در این که اسرائیل سابقه طولانی ارتباط با PJTN و بنیانگذار اسلام هراس بدنام آن، لوری کاردوزا مور دارد، تردیدی نیست. اما اینکه برای مدت قابل توجهی در آفریقای جنوبی تحت نظارت عمل کرده است، نه تنها برای مجموعه اطلاعاتی و امنیتی، بلکه برای جنبش های همبستگی فلسطین نیز نگران کننده است.

بر اساس این گزارش، جدا از این که PJTN اولین نمایندگی خود را در آفریقای جنوبی افتتاح کرده است، مهم است که توجه داشته باشیم که رویداد ژوهانسبورگ تحت حمایت فدراسیون صهیونیستی آفریقای جنوبی ( SAZF) و رویداد کیپ تاون تحت حمایت انجمن بین المللی مسیحیان اورشلیم برگزار شده است.

این گزارش در ادامه ادعا می کند که کشیش کنت مشو از حزب دموکرات مسیحی آفریقا (ACDP) در مستندی ضد جنبش انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل به نام "تحریمش کنید!"، که در سال 2016 با تهیه کنندگی کاردوزا-مور پخش شد، ظاهر شد. این فیلم توسط او در رویدادهای "ارتباط کتاب مقدس مشترک" در آفریقای جنوبی به نمایش درآمد.

علیرغم حمایت بی قید و شرط و شرم آور آمریکا از اسرائیل، این از دستاوردهای مرکز حقوقی فقر جنوبی است که جرات بررسی و قرار دادن PJTN را به عنوان گروهی متعصب در لیست سیاه داشته است.

همچنین قابل توجه است که آمازون PJTN را از پلت فرم بودجه خود حذف کرده است و در بیانیه ای کلی به سندیکای خبری یهودی گفت که طبق سیاست آنها، "سازمان هایی که درگیر، حمایت، تشویق یا ترویج عدم تحمل، نفرت، تروریسم، خشونت، پولشویی یا سایر فعالیت‌های غیرقانونی هستند، به عنوان نامطلوب شناخته می شوند."

با این حال، لوری کاردوزا مور و PJTN که تحت حمایت مالی اسرائیل قرار دارند، و لازم است تکرار کنم در ایالات متحده به عنوان یک "گروه متعصب ضد مسلمانان" شناخته می شود، در آفریقای جنوبی در راستای تحقق اهداف اسرائیل فعالیت می کنند.

اگر یوتم گیدرون، نویسنده کتاب «اسرائیل در آفریقا» در ارزیابی خود درست گفته باشد که آفریقای جنوبی یکی از اهداف اصلی دیپلماسی عمومی اسرائیل است، نمی‌توان خطر کسانی مانند کاردوزا- مور برای فعالیت‌های همبستگی در حمایت از مبارزات آزادی فلسطین را، که به نمایندگی از رژیم استعمارگر و شهرک نشین، برنامه های فتنه انگیز را رهبری می کند، نادیده گرفت.

دولت تحت رهبری کنگره ملی آفریقا باید به طور خاص با اقدامات شومی که با بودجه خارجی برای ایجاد یک پایگاه انجیلی مسیحی مانند آن چه در آمریکا برای مقابله و تضعیف رویکرد مبتنی بر حقوق بشر در قبال فلسطین ایجاد شده، مقابله کند.

اسلام هراسی مظهر نفرت پراکنی از اسلام و مسلمانان است. و زمانی که برای ساکت کردن و مرعوب کردن مقاومت توسط اسرائیل مسلح می شود، بسیار خطرناک تر خواهد بود و آفریقای جنوبی چاره ای جز مقابله با آن ندارد./۹۸۸/

منبع:رایزنی فرهنگی کشورمان در آفریقای جنوبی

ارسال نظرات