۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۹۶۵۵۷
مدیر حوزه علمیه کنگاور تأکید کرد؛

ضرورت حضور بیشتر طلاب در جامعه و همراهی با مردم

ضرورت حضور بیشتر طلاب در جامعه و همراهی با مردم
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سنایی مهر گفت: زمانی که طلبه به صورت مستمر با اجتماع و مشکلات آن روبرو باشد در دوران تبلیغ دین می تواند کارنامه شایسته ای از داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید سنایی مهر، امروز در نشستی با معاونین حوزه علمیه کنگاور اظهار داشت: طلابی که از روی احساس تکلیف دینی و شرعی وارد حوزه های علمیه می شوند در آینده ای نه چندان دور در صیانت و پاسداری از دین بسیار مسئول خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه کنگاور تاکید کرد: بنابراین می طلبد که در تمامی امور طلاب سرآمد باشند، طلبه باید به جز مباحث آموزشی در بحث مباحث تهذیبی و اخلاقی نیز همواره دغدغه مند باشد.

حجت الاسلام سنایی مهر در ادامه سخنان خود گفت: در مسیر علم آموزی طلاب، بی شک هستند افراد و جریان هایی که می خواهند طلبه از مسیر علم آموزی ناامید و دلسرد شود، همین عوامل خود یک آزمایش برای سربازی امام زمام (عج) می باشد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب دروس بزرگان دین و انقلاب را برای رفع شبهات موجود در جامعه باید مطالعه کنند، اظهار داشت: خوشبختانه منابع مستند دینی بسیاری در دسترس طلاب و روحانیون وجود دارد، طلاب باید همواره سعی داشته باشند که کتب بسیاری از بزرگان همانند آثار علامه مطهری و... را به خوبی مطالعه کنند زیرا آثار شهید مطهری بهترین سند برای جوابگویی به شبهات دینی دشمنان است.

حجت الاسلام سنایی مهر در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: از سوی دیگر از اساتید حوزوی انتظار داریم که طلاب را محدود به کتاب های درسی و حوزه ننمایند، طلاب را در کارهای گروهی همانند گروه های جهادی، تبلیغی و... شرکت دهند، زیرا استفاده از این نوع روش آموزش طلاب، خروجی بسیار خوبی دارد.

مدیر حوزه علمیه کنگاور خاطرنشان کرد: زمانی که طلبه به صورت مستمر با اجتماع و مشکلات آن روبرو باشد در دوران تبلیغ دین می تواند کارنامه شایسته ای از داشته باشد و نیز تاثیرات کار تبلیغاتی وی بسیار بیشتر نمود خواهد داشت./1400/پ210/

ارسال نظرات