۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۹۶۵۷۲

نخستین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» برگزار شد

نخستین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» برگزار شد
نخستین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» مدرسه فقهی شمس الشموس علیه السلام قم در سال تحصیلی 1400 - 1401 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نخستین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» مدرسه فقهی شمس الشموس علیه السلام قم در سال تحصیلی 1400 - 1401 در فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست که در مجموع با هشت موضوع فقهی و اصولی برگزار شد، در هر اتاق مجازی، دو تن از طلاب به ارائه بحث و دیگر طلاب نیز به نقد مباحث پرداختند.

شیوه برگزاری این نشست علمی، به این گونه است که یک دبیر، اجرای جلسه را برعهده دارد و استاد هر بحث نیز پس از ارائه و نقد، مطالب خود را در پایان مطرح می‌سازد.

عناوین این جلسات، در سطح تمهید درس خارج فقه و اصول (ادله روایی اشتراط رطوبت مسریه در تنجس ملاقی) و (بررسی و جمعبندی الدله روایی تخییر و توقف در روایات علاجیه) بود.

همچین در سطح دروس عالی حوزه، با موضوع درس کفایه، موضوعات: (تبادر)، (مقدمات حکمت)، (فرق قاعده فقهی و اصولی) و (ثمره بحث ضد) بحث و بررسی شد.

در موضوع درس مکاسب نیز، موضوعات: (مالیّت؛ شرط اول عوضین) و (معنای شرط) ارائه و نقد گردید.

گفتنی است نشست مشکات اندیشه به دلیل رعایت شیوه‎نامه‎های بهداشتی از طریق فضای مجازی به صورت وبینار برگزار گردید که جمعی از طلاب سطوح عالی و درس خارج از سراسر کشور در آن شرکت داشتند.

نشست های مشکات اندیشه، ماهیانه برگزار می‌شود و مدرسه فقهی شمس الشموس، یک نشست ماهیانه مشکات قلم نیز برای ارائه مقالات پژوهشی طلاب برگزار می‌کند که آن هم فعلاً تا بازگشایی مدارس علمیه در فضای مجازی اجرا می‌شود. طلاب سطح 3 و درس خارج این مدرسه موظفند در هر ترم تحصیلی یک مقاله علمی نوشته و ارائه دهند.

ارسال نظرات