۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۹۶۵۸۱
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت بالای حوزه در جهت کاهش مشکلات فرهنگی

ضرورت بهره گیری از ظرفیت بالای حوزه در جهت کاهش مشکلات فرهنگی
مازندران - حجت الاسلام فلاح با اشاره به ظرفیت بالای حوزه علمیه در مباحث علمی، فرهنگی و تبلیغی بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت ها از سوی سایر نهادهای فعال تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ظرفیت بالای حوزه علمیه استان در بعد علمی و تبلیغی، گفت: تلاش ما بهره گیری از این ظرفیت عظیم در بعد فرهنگی جامعه است.

وی با بیان این که امروز در کنار مسائل اقتصادی، یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری، مراجع و سایر دلسوزان جامعه، کم توجهی به مسائل فرهنگی است، افزود: باید توجه به مسائل کلان فرهنگی کشور نیز در اولویت برنامه های مسؤولان قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز در مسائل فرهنگی کشور با مشکلات بسیاری مواجه است، بیان داشت: رشد و تقویت فرهنگ دینی و انقلابی در کشور باید جز اولویت های متولیان این حوزه باشد.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که متأسفانه مسائل فرهنگی در طول دهه های اخیر همواره مظلوم بوده است، خاطرنشان کرد: علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص، مباحث فرهنگی همواره جزء اولویت های چندم سایر نهادهای کشور قرار داشت.

وی با اشاره به این که امروز بسیاری از مشکلات کشور ریشه در ضعف فرهنگی دارد، تصریح کرد: به طور حتم توجه به مباحث فرهنگی می تواند بسیاری از ضعف ها، مشکلات و معضلاتی که در این حوزه با آن مواجه هستیم را به حدقل ممکن برساند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ را نباید دستاویز مباحث جناحی و سیاسی کرد، بیان داشت: فرهنگ شکل دهنده هویت یک جامعه است و نباید با مسائل سیاسی و حاشیه ای کشور در هم آمیخته شود.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به این که حوزه علمیه ظرفیت بالایی در تقویت بعد فرهنگی و دینی جامعه دارد، خاطرنشان کرد: به طور حتم با اصلاح فرهنگ یک جامعه، سایر معضلات و مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم رفع و یا به حداقل ممکن خواهد رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بسیاری از طلاب حوزه های علمیه برادران و خواهران می توانند در عرصه فرهنگی بسیار نقش آفرین باشند، تصریح کرد: باید بستری فراهم شود تا بیشتر از این ظرفیت بالا در جهت دهی برنامه های فرهنگی جامعه استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران به مشارکت طلاب جوان حوزه علمیه در برخی برنامه های فرهنگی سطح استان اشاره کرد و گفت: حضور طلاب جوان در برنامه های فرهنگی، آثار مطلوبی را در پی داشته که این خود نشان دهنده اثرگذاری حوزویان در عرصه فرهنگی است.

حجت الاسلام فلاح، مشارکت حوزه علمیه با دستگاه تعلیم و تربیت را بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: فعالیت های تبلیغی طلاب در سطح مدارس و همراهی با دانش آموزان، در کاهش آسیب های اجتماعی در میان این قشر بسیار اثرگذار بوده است./950/پ210/

ارسال نظرات