۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۶۹۶۶۳۵
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی:

اطلاعات علمی، آگاهی و شناخت روحانیت باید روزآمد باشد

اطلاعات علمی، آگاهی و شناخت روحانیت باید روزآمد باشد
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که اگر روحانیت با مردم زمان و جامعه خود حرکت نکند نمی تواند هادی باشد، گفت: اطلاعات علمی، آگاهی و شناخته روحانیت باید به روز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی روحانیان بخش کلیجانرستاق ساری بر ضرورت تشکیل جامعه روحانیت در شهرها و مناطق تأکید کرد و گفت: روحانیت باید با تشکیل چنین مجامعی از پراکندگی جلوگیری کند و در قالب تشکیلات به فعالیت بپردازند.

وی با بیان این که خداوند متعال در سوره قلم از نعمت علم، عقل و اخلاق نام می برد، افزود: روحانیت اگر خود را وارث پیامبران و انبیاء الهی می داند باید این سه مسأله مهم را در خود تقویت کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که داشتن این سه اصل مهم برای روحانیت ضروری است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید نسبت به علم، سواد، فضل، مطالعه و به روز بودن اطلاعات علمی دغدغه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که اگر روحانیت همراه با مردم زمان و جامعه خود حرکت نکند نمی تواند هادی باشد، تصریح کرد: اطلاعات علمی، آگاهی و شناخت روحانیت باید به روز باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دانش روحانیت از منابع دینی قرآن و حدیث باید کافی و کامل باشد، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید اهل مطالعه باشند و با درهم آمیختن اطلاعات روز به آن، مطالب مناسبی را برای جامعه بیان کنند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به مسأله عقلانیت اشاره کرد و با بیان این که تنها علم و سواد برای روحانیت کافی نیست و باید در کنار این مسأله از عقلانیت لازم نیز برخوردار باشد، تصریح کرد: زمان شناسی، وزانت، خرد و پختگی لازم نیز برای موفقیت یک طلبه و روحانی لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که روحانیت باید در عمل مروج و مبلغ دین باشد، خاطرنشان کرد: اعمال، رفتار و کردار روحانیت باید تبیین کننده این جایگاه ارزشمند در میان مردم باشد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود، اخلاق را سومین مسأله مورد اهمیت برای جامعه روحانیت عنوان کرد و گفت: روحانیت باید در کنار استدلال و منطق برای جامعه، با اخلاق نیکو مردم را در مسیر هدایت قرار دهد.

وی با بیان این که استدلال و منطق، عقل را آرام می کند، تصریح کرد: آن چیزی که می تواند موجب آرامش و جذب قلوب شود اخلاق نیکو است./950/پ210/

ارسال نظرات