۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۹۶۶۸۶

پاسخ آیت الله یزدی به شبهه ای درباره مال و اموال + دستخط

پاسخ آیت الله یزدی به شبهه ای درباره مال و اموال + دستخط
مرحوم آیت الله یزدی به خاطر صراحت و ثبات قدم در انقلابی گری و بصیرت بالایی که داشت همیشه مورد هجمه و تخریب دشمنان داخلی و خارجی نظام قرار می گرفت.

آیت الله محمد یزدی رییس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را همه به زهد و دوری از دنیا می شناسند. این موضوع نه تنها در زندگی شخصی ایشان قابل ملاحظه بود بلکه نزدیکان نیز بر آن صحه می گذارند.

دشمن وقتی می بیند که از هیچ راهی نمی تواند وارد شود تا علمای انقلابی را در مسیر خواسته های خود قرار دهد، به تخریب و دروغ پراکنی روی می آورد و در این راه برای رسیدن به مقصود دست به اقدامات خلاف اخلاق و واقع می زند.

علمایی همچون آیت الله یزدی همیشه خار چشم دشمنان داخلی و خارجی بوده و ثبات قدم در صراط مستقیم حمایت از انقلاب و آرمان های امام و رهبری داشته است. یکی از ویژگی های بارز ایشان عمل به وظیفه بود و هرکجا که احساس می کرد اسلام و انقلاب در خطر است بدون تعارف با کسی، در حمایت از نظام بر می آمد و در این راه از کسی توقع حمایت هم نداشت.

قطعا چنین افرادی خطری بزرگ برای دشمن به حساب آمده که باید به طرق مختلف مردم را نسبت به آنها بدبین کنند و یکی از راه های دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود زدن انگ های مالی به این افراد است.

ناگفته نماند که سیر تهمت ها و هجمه ها علیه آیت الله یزدی پس از روشنگری ایشان در فتنه سال 88 و حمایت از رهبر انقلاب و انتقاد از مسئولانی که در فتنه نقش داشتند و یا بی تفاوت بوده و سکوت می کردند، به شکل جدی تری دنبال شد.

البته این موضوع تازه ای نیست، چون وقتی عمار نظام اسلامی باشی دشمن درصدد بر می آید تا به هر نحوی که شده سنگت بزند؛ سیره علمای بصیر و انقلابی ما پر است از هجمه ها و شبهات و معاندان به هر بهانه ای درپی تخریب آنها هستند.

پاسخ آیت الله یزدی به شبهه ای درباره مال و اموال + دستخط

در یکی از این موارد دشمن تلاش می کند تا ایشان را جزء متمولین ایران قرار داده و بیان می کند: آیت الله یزدی یکی از سران نظام اسلامی است که ثروت هنگفتی طی دوران سی ساله ذخیره کرده و ثروت ایشان را 330 میلیون دلار تخمین زده است!

البته آیت الله یزدی در پاسخ به این شبهه مرقوم فرمودند: هر کس این مبالغ را پیدا کرد حاضرم با یکی دو میلیون تومان آنها را معامله کنم.

این درحالی است که آیت الله یزدی زندگی زاهدانه ای داشته و نه تنها در دوران مسئولیت از امکانات دولتی استفاده نمی کرده بلکه بنابر وصیت منزل ایشان وقف حوزه علمیه شده است.

حجت الاسلام مجید یزدی فرزند مرحوم آیت الله یزدی نیز در بیان خاطراتی از مرحوم والد به مساله زهد پدر اشاره کرده و گفته: شایعات و تهمت های بسیاری درباره زندگی و دارایی مرحوم والد ما مطرح می شد؛ به ایشان اصرار می کردیم که در این خصوص موضعی بگیرید اما ایشان این کار را انجام نمی دادند و بی توجه به این شایعات تنها و تنها به انجام وظیفه طلبگی و انقلابی خود می پرداختند. آیت الله یزدی با این وجود که چند دوره نماینده مجلس بودند؛ اما تا پایان عمرشان خودرو یا گوشی تلفن همراه نداشتند و از گرفتن آن نیز امتناع می‌کردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه درس خارج
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
ایشان فقیه روشن‌بین و آگاه و زاهد بودند.
0
1